اردوغان تلفنی پیروزی ترامپ را به وی تبریک گفت

رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، انتخاب وی به ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ منابع نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند؛ اردوغان و ترامپ در این تماس تلفنی بر عزم خود در گسترش مناسبات دوجانبه، مبارزه با تروریسم و همکاری در مسایل منطقه ای و بین المللی، تأکید کرده اند.

خبرگزاری آناتولی که این خبر را منتشر کرده، افزود: اردوغان در این تماس تلفنی به ترامپ که به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شده است، تبریک گفته و برای او آرزوی موفقیت کرده است.

اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه و آمریکا دو همپیمانی هستند که روابطی مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک دارند، گفته که بر این باور است در دوره جدید، روابط دوجانبه با همکاری مشترک دو رئیس جمهوری، بیش از پیش تقویت شود.

منابع نهاد ریاست جمهوری ترکیه گفته اند؛ گفت و گوی تلفنی اردوغان و ترامپ در جو صمیمی انجام شده و دو طرف، در کنار روابط دوجانبه، برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات، همکاری ها در موضوعات منطقه ای و بین المللی و در رأس آن تروریسم، بر عزم خود تأکید کرده اند.

اردوغان چهارشنبه شب همچنین از طریق حساب تویتری خود به ترامپ تبریک گفت. او در تویت خود نوشته است: انتخاب ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را تبریک گفته و امیدوارم روابط دوکشور بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار