ساری؛

آبگیری سد گلورد تا پایان امسال

سد گلورد تا پایان امسال آبگیری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ایی مازندران ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان نکا که در سد گلورد برگزار شد گفت : برنامه‌ ریزی مناسب در حال اجراست تا در پایان امسال آبگیری این سد انجام می شود .

وی با بیان اینکه سد گلورد جز ۴ سد خاص کشور است افزود : در ساخت سد گلورد نکا از تکنولوژی‌های پیشرفته سدسازی استفاده شده است و با آبگیری آن زیباسازی، محوطه‌سازی، اجرای پوشش گیاهی مناسب، رونق گردشگری نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه ایی مازندران گفت : برای احداث این سد تاکنون  ۱۵۰میلیاردتومان هزینه شده است و تا مراحل تکمیلی ان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

ابراهیم یخکشی افزود: تا مرحله آبگیری نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار بود که تامین شده است و بصورت شبانه روزی فعالیت ساخت ادامه دارد .

وی در خصوص مراحل پیشرفت شبکه ابرسانی پائین دست گفت : بخشی از شبکه اجرا شده و قابل استفاده است اما برای ساخت و روند تکمیل نهایی آن و قاعذه های یک و دو پسمان جدید بسته شد و۴۰ میلیون یوروبصورت ارزی و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی هزنه خواهد شد .

مدیرعامل آب منطقه ایی مازندران افزود : سد گلورد سومین سد مهم مازندران بعد از سدهای البرز و شهید رجایی است که با مشروب شدن زمین‌های کشاورزی سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه شکوفایی زیادی در منطقه اتفاق می‌افتد.

آب شرب بخشی از نکا و بهشهر تامین شده و علاوه بر رونق کشاورزی با توسعه گردشگری در منطقه نیز به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.