توسعه تجاری استان توجه به کشورهای همسایه است

وزیر راه و شهرسازی گفت :توسعه بیش از پیش سیستان و بلوچستان در بحث تجاری توجه به کشورهای همسایه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ عباس آخوندی امشب در جلسه ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در استانداری، افزود:عمده‌ترین ثروت سیستان و بلوچستان میراث تاریخی، اجتماعی و اقتصادی است
وی افزود: این استان را باید در بستر تاریخی و جغرافیایی ببینیم و کانون‌های توسعه تمدن را ایجاد کنیم.
آخوندی بیان کرد: این منطقه هنوز کلانشهر بزرگ ندارد که یک مزیت است و اگر بتوانیم آن را کنترل کنیم برای تسریع در توسعه آن بسیار خوب است.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه امنیت استان بسیار مطلوب است، اظهار کرد: امروز انفجار کمربندها و جلیقه‌ها را در نقاط جمعیتی در سیستان و بلوچستان نداریم و با تلاش مسئولان امنیتی و هوشیاری و بصیرت مردم دشمنان در اجرایی کردن توطئه‌های خود در این منطقه ناکام مانده اند.
علی اوسط هاشمی افزود: طوفان شن 160 روز تمام خدمات ما را تهدید می‌کند، آرامش را از مردم سلب کرده و ماسک هم جوابگو نیست.
وی بیان کرد: پایداری جمعیت در این استان مستلزم مدیریت ریزگردها و مقابله با طوفان شن است تا مهاجرت‌ها کاهش یابد.
هاشمی گفت: با توجه به هم مرزی با چند کشور، سیاست مرز محوری هنوز در این منطقه شکل نگرفته است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقیانوس و آب‌های آزاد است و در اجرایی کردن اقدامات در این زمینه نیازمند نگاه ملی هستیم.
هاشمی افزود: سال 96 سیستان و بلوچستان را مقصد گردشگری قرار داده ایم و تلاش می‌کنیم مردم را با فرهنگ و ظرفیت‌های این منطقه آشنا کنیم، توسعه روابط مردم با این استان خود زمینه ساز توسعه بیشتر این منطقه است.
وی گفت: فرودگاه چابهار بسیار مهم است که باید هرچه زودتر راه‌اندازی شود و ما در حمل و نقل ترکیبی را مورد توجه قرار داده‌ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشتی مسافربری را در بندر چابهار امروز مورد بهره‌برداری قرار دادیم، گفت: احداث پل دوم میل یک ضرورت است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به واردات 800 میلیون دلار موز به کشور عنوان کرد: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی 10 درصد حجم واردات را به توسعه باغات موز سیستان و بلوچستان اختصاص بدهد که موز تولیدی آن از کیفیت و طعم ذائقه‌پسندی برخوردار است.
وی ضمن تاکید بر تدوین سند توسعه باغات موز گفت: سند توسعه موز در ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوان ضرورت ملی گنجانده شود.

غلامرضا مالکی رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان نیزدر این جلسه به تشریح مصوبات جلسات قبلی کارگروه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: تاکنون 27 مصوبه داشتیم که 14 مصوبه توسط دستگاه‌های اجرایی  در حال اجراست و 23 مصوبه توسط دستگاه‌های اجرایی در حال پیگیری است.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار