شهرکرد؛

63 کتابخانه فعال در چهارمحال و بختیاری

63 کتابخانه در استان چهارمحال و بختیاری فعال می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 63 کتابخانه در استان فعال می باشد گفت: از این تعداد 13 کتابخانه مشارکتی و 50 کتابخانه نهادی است که 13 مورد آن در دولت یازدهم به بهره برداری رسید.

فرهاد خلیل مقدم افزود: میانگین سرانه فضای کتابخانه در کشور یک متر و 70 سانتیمتر می باشد که این میزان در چهارمحال و بختیاری 3 متر و 10 سانتیمتر است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 2 کتابخانه در روستاهای دزک و امام قیس راه اندازی شد و تا پایان سال 3 کتابخانه شهری و روستایی دیگر نیز به بهره برداری می رسد.

خلیل مقدم اضافه کرد: برپایی 232 نشست کتاب خوان مدرسه ای و کتابخانه ای، یک نشست ملی مطالعات اقتصادی، جشنواره ملی کتابخانه رضوی، برپایی 589 نمایشگاه موضوعی، جشنواره قصه گویی و برپایی 46 ایستگاه فعال در سطح استان از جمله برنامه های حوزه فرهنگی در سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه در کتابخانه های عمومی استان 759 هزار و 145 جلد کتاب وجود دارد، افزود: سالانه طرح «رف خوانی» کتاب به منظور خارج کردن کتاب های فرسوده در کتابخانه های عمومی استان انجام می شود.

خلیل مقدم ادامه داد: در این طرح کتاب های فرسوده از قفسه های کتابخانه ها خارج و در صورتی که با صحافی قابل استفاده باشد، دوباره به کتابخانه ها بازگردانده خواهند شد.

وی در پایان، برپایی همایش تجلیل از کتاب خوانان و کتابداران، رونمایی از سازه های کتابخوانی به نام دوست سبز در پارک های شهرکرد، برپایی بازارچه خیری کتاب، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با ائمه جمعه و برپایی 46 نمایشگاه موضوعی کتاب را از جمله برنامه های این هفته در چهارمحال و بختیاری اعلام کرد.

24 آبان ماه به عنوان «روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است و برنامه های «هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار» از 20 تا 26 آبان اجرا می شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.