مشهد؛

مشارکت 9هزار شهروند مشهدی در طرح جهاد خدمت

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: 9 هزار شهروند مشهدی در قالب طرح جهاد خدمت به زائران دهه آخر صفر خدمت رسانی می کنند.

مشارکت 9هزار شهروند مشهدی در طرح جهاد خدمت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،خلیل‌الله کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح فعالیت‌های شهرداری در دهه آخر صفر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حضور زائران میلیونی در مشهد در دهه آخر صفر و همزمان با وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع)، شهرداری مشهد به منظور خدمت‌رسانی به زائران برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده است.

وی با اشاره استفاده از ظرفیت‌های مردمی در خدمت‌رسانی به زائران در مشهد افزود: در این راستا سامانه جهاد خدمت در مشهد راه‌اندازی شد که تاکنون 9هزار نفر از همشهریان مشهدی در این طرح شرکت کردند.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: در این طرح هر کدام از شهروندان بسته به توانمندی و علاقه خود در حوزه‌های مختلف مانند اسکان، درمان و کارهای خدماتی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

کاظمی در خصوص هزینه‌های شهرداری در دهه آخر صفر عنوان کرد: پازسال اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای اقدامات دهه آخر صفر هزینه شد که این رقم پیش‌بینی می‌شود امسال به4 تا 5 میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده گفت: این ایستگاه‌ها در 5 مدخل‌ ورودی شهر مشهد شامل جاده نیشابور، طرقبه- شاندیز، سرخس، قوچان و کلات در حال آماده‌سازی است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در خصوص مراکز اسکان زائران پیاده نیز اظهار کرد: در حوزه اسکان اضطراری زائران پیاده بالغ بر 10 مکان با ظرفیت اسکان 6 هزار در کمپ‌ها، سالن‌های بحران و سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز استفاده شود.

کاظمی با بیان اینکه در 15 نقطه سطح شهر خودروهای آتش‌نشانی به منظور ایمن‌سازی حضور زائران پیاده مستقر خواهد شد؛ بیان کرد: در کنار آن بازدیدهای ایمنی از ایستگاه‌های صلواتی، حسینه‌ها و تکایا نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر 100 چشمه سرویس بهداشتی در مدخل‌های ورودی شهر در اختیار مراکز اسکان و سایر نقاط و خارج از شهر نصب خواهد شد؛ همچنین640 سرویس بهداشتی سیار نیز در داخل شهر نصب می‌شود.

وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل نیز گفت: تقویت خطوط BRT منتهی به حرم مظهر رضوی، افزایش یک ساعته زمان سرویس‌دهی اتوبوسرانی و قطارشهری، اختصاص320 دستگاه اتوبوس در زمان وفات پیامبر اکرم(ص) و 350 دستگاه اتوبوس روز شهادت امام رضا(ع) در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی، تقویت خطوط تاکسی و اختصاص 150 دستگاه اتوبوس در مسیر زائران پیاده از جمله این اقدامات است.

کاظمی همچنین عنوان کرد: در اقدامی دیگر 5100 جای پارک به صورت موقت در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی آماده‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: نیروهایی که از شهرداری مشهد برای پیاده روی اربعین به کشور عراق اعزام شدند، 3 روز قبل از وفات پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) به مشهد برمی‌گردند تا خدمت‌رسانی به زائران را در این شهر آغاز کنند.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: پارسال بالغ بر 268 هزار زائر پیاده به شهر مشهد وارد شدند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد امسال به 300 هزار نفر نیز برسد لذا تمهیدات زیادی برای برگشت زائران پیاده فراهم شده است.

انتهای پیام// ف ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.