مشهد؛

ایجاد نخستین شهرک تخصصی سوغات زیارت درمشهد

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: نخستین شهرک سوغات در کشور باعنوان شهرک تخصصی سوغات زیارت و صنایع دستی در مشهد ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت با اعلام این خبراظهار داشت: در سیاست گزاری های تدوین شده در دبیرخانه سوغات زیارت با توجه به خلا موجود، ایجاد وتقویت شبکه ها و زنجیره های تولید و فروش دراولویت کار این دبیرخانه قرار گرفته و طرحها یی نیز در این راستا در حال بررسی های کارشناسی است .

وی افزود: طرح ایجاد شبکه وشهرک سوغات زیارت درمشهد نیز توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی به دبیرخانه سوغات زیارت ارائه شد که پس از بررسی به کار گروه اقتصاد مقاومتی استان تقدیم و به تصویب رسید .

زارع صفت اضافه کرد: پس از تصویب طرح در استان به منظور ورود به فاز اجرا در نخستین مرحله طرح ایجاد شهرک سوغات نیز بلا فاصله به شرکت شهرکهای صنعتی ایران تقدیم و درآنجا نیز با توجه به بررسی ضرورتها و نیاز شهر مشهد طرح ایجاد شهرک صنایع دستی و سوغات در مشهد مصوب شد.

وی درخصوص تشریح طرح شبکه سازی و ایجاد شهرک سوغات درمشهد اظهار داشت : نبود شبکه های منظم خرید وفروش صنایع دستی و سوغات ، و ضعف در اتصال زنجیره های بخش های تولید داخلی ، خدمات و توزیع سبب ایجاد فرصتی برای ارایه کالاهای بی کیفیت ، فاقد هویت و غیر ایرانی شده است که سبب ایجاد فاصله بین بازار 1500میلیارد تومانی سوغات مشهد و تولید کننده داخلی شده است.

رئیس دبیر خانه سوغات زیارت در مشهد گفت: در طرح شبکه سازی سوغات به مواردی چون اتصال واحد های تولیدی کوچک به یکدیگر ، ساماندهی آنان و سپس اتصال به شبکه های توزیع ، ساماندهی بخش خدمات ، ایجاد ارتباط با بخش بازار و آموزش در همه این حوزه ها با تاکید بر سوغات بر پایه صنایع دستی دیده شده است.

وی اظهارداشت: پس از آن در مرحله بعد ایجاد شهرک سوغات نیز می تواند نقش رهبری این زنجیره های تولید و فروش را ایفا و مدل مناسبی به بازار ارائه کند.

زارع صفت افزود: این طرح هم اکنون با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط همچون استانداری خراسان رضوی ، صنعت ، معدن ، تجارت ، شرکت شهرکهای صنعتی ، شهرداری و بنیاد مسکن در حال پیگیری و در مرحله جانمایی است .

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار