اردبیل؛

مقاوم سازی 4 هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: چهار هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری در اردبیل مقاوم سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ لطیف عبدالله زاده در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل برخوردار از هزار و ۶۹۶ آبادی دارای سکنه است که از در مجموع ۱۱۹ هزار و ۳۴۳ واحد مسکن روستایی در آن به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سرشماری سال ۹۰، ۸۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی کم‌دوام و بی‌دوام کارشناسی شده است، گفت: در سال‌های بعد طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی در دستور کار قرار گرفته و تعداد واحدهای کم‌دوام کاهش یافته است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه تاکنون مقاوم‌سازی ۶۶ هزار واحد مسکن در دستور کار بوده و از این تعداد برای ۶۲ هزار و ۳۰۰ واحد تسهیلات اختصاص یافته است، افزود: ۵۳ هزار و ۵۵۵ واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده و ۴۹ هزار و ۳۹۵ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۲ و ۹۴ اعتبار مناسب برای مقاوم‌سازی اختصاص نیافت، گفت: در سال جاری مقاوم‌سازی چهار هزار واحد به استان اختصاص یافته است.

وی همچنین به رفع مشکل تسهیلات خانه‌های مسکونی روستای ترازوج نیز اشاره کرد و افزود: قرار است بانک رفاه تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی این روستا که در ابتدای سال دچار سیلاب شد و ۴۳ واحد آن تخریب شده را پرداخت کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.