مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر؛

توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و معلمان سه حلقه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و معلمان سه حلقه اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ ، سیدحمید صرامی، در کارگاه توانمند سازی مدرسین پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این کارگاه در 12 استان و 3 حلقه ی توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و اینکه چگونه هر معلم پیام آور یک پیام پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد، اجرا می گردد..

وی در ادامه گفت: شعار قرن بیستم "دانش قدرت است" بود ولی شعار قرن بیست و یکم " به اشتراک گذاشتن دانش، قدرت است"، می باشد بر این اساس و بر طبق بیانات رهبر معظم مبنی بر بیرون آمدن از روزمرگی و با توجه به اینکه بالاترین اعتماد در جامعه به معلمان می باشد، آموزش و پرورش بیشترین تاثیر را در این مقوله باید داشته باشد.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدرهدف اصلی از تشکیل این کارگاه را کاهش تمایل و خودداری از تجربه مصرف مواد مخدر، به منظور پیشگیری از بروز اعتیاد در بین دانش آموزان با افزایش دانش و آگاهی،ارتقاء توانمندیهای دانش آموزان در عرصه پیشگیری ، هماهنگی و یکپارچه سازی خدمات پیشگیری از اعتیاد ،تضعیف عوامل خطر و تقویت عوامل محافظت کننده دانست.

صرامی با بیان اینکه ارتباط بین والدین و فرزندان در ایران بین 17تا20دقیقه در روز است؛ خاطر نشان کرد: باید مدیران و مسوولان مدرسه برای مقابله با مواد خصوصیات نسل حاضر را بشناسند، 15سالگی حساسترین سن در ابتلا به سوء مصرف مواد است خشن بودن، مدگرایی، فقر مهارت، شب بیداری جزو خصوصیات نسل امروزی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آذربایجان غربی نیز در کارگاه آموزشی بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی نظام تعلیم و تربیت در هر جامعه ای پیشگیری از آسیب های احتمالی می باشد.

ولی حسینی افزود : بنابه فرموده مقام معظم رهبری، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از عهده یک نهاد به تنهایی خارج است و باید تمامی 51 دستگاه کشور با هم همکاری نمایند و یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری نیز ایجاد نهضت فرهنگ پیشگیری از آسیب هاست.

شایان ذکر است؛ این کارگاه یک روزه به منظور توانمندسازی مشاوران مدارس استان در محل سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.