اصفهان؛

افتتاح 25 بلوک زایمانی در شش بیمارستان استان اصفهان

بلوک زایمانی استاندارد و تک نفره (LDR) روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور و با حضور وزیر بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس در شش بیمارستان استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این بلوک های زایمانی در بیمارستان های الزهرا(س) و عیسی بن مریم (ع) اصفهان و بیمارستان های شهرضا، مبارکه، نطنز و خوانسار با دو هزار و 470 متر مربع مساحت و 22 میلیارد و 50 میلیون ریال اعتبار بهره برداری شد.

مراسم افتتاح بلوک های زایمانی تک نفره در استان اصفهان در بیمارستان عیسی بن مریم(ع) اصفهان برگزار شد.

امروز 714 بلوک زایمان طبیعی بطور همزمان در کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد که 25 بلوک در استان اصفهان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم گشایش بلوک زایمانی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا از توابع استان فارس که روز سه شنبه همزمان با سایر بلوک ها افتتاح شد، گفت: موفقیت بیش از 11 درصدی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در کاهش آمار سزارین از دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت است .

حسن قاضی زاده هاشمی افزود: تا پیش از آغاز طرح تحول نظام سلامت، زایمان های سزارین به شکل غیرمنطقی افزایش یافته و در برخی مراکز به 90درصد رسیده بود که این امر مشکلاتی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته، کاهش سزارین در مواردی به میزان زیر 20 درصد رسیده البته عدد مورد انتظار در متوسط کشوری برای کاهش سزارین 30 درصد است که برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.



انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.