مشهد؛

تقویت شرایط زیارتی دهه آخر صفربرای حضورزائران در مشهد

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: شرایط زیارتی دهه ی آخر صفر برای 3.5 میلیون زائر در تمامی زمینه ها به ویژه از حیث امنیتی، انتظامی و ترافیکی تقویت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی در جلسه ی کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیک ستاد هماهنگی خدمات سفر استان افزود: پیش بینی می شود در دهه ی آخر صفر 3.5 میلیون زائر به مشهد مسافرت کنند که از این تعداد حدود400 هزارنفر به صورت پیاده مشرف خواهند شد .

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی همچنین اظهار داشت: مساله زیارت درمشهد از نظر فرهنگی و اعتقادی بسیار مهم است و از هم اکنون تمهیدات لازم برای یک زیارت مطلوب را اتخاذ نموده و شرح وظایف دستگاههای امنیت ساز و مسئول نیز دقیقا" مشخص شده است بر این مبنا که ایران ، خراسان و خصوصا"مشهد مقدس ،شرایط امنیتی آرام و در خور توجهی را در منطقه دارد و همواره نیروها و دستگاههای امنیت ساز بیش از پیش باید به این مهم توجه داشته ،و همواره این موضوع را پاس دارند .

در این جلسه که مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان و نمایندگان دستگاههای امنیتی نیز حضور داشتند هر کدام اقدامات حراستی و حفاظتی خود را تشریح کردند .

نماینده سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: خیلی از مکان های اقامتی زائران و مسافران در مشهد ناشناخته هستند که با همکاری سازمانهای مربوطه کنترل و نظارت بیشتری خواهیم داشت .

همچنین در این جلسه براقدامات ضروری درمناطق جرم خیز مشهد و کنترل بیشتر کاروانهای زیارتی و بویژه کاروانهای پیاده تأکید شد .

مدیر کل امنیتی ،انتظامی استانداری خراسان مصوبات شورای تأمین استان را تشریح ، و براجرای هر چه بهتر 55 نکته امنیتی که در دستورکار مدیران سازمانها و دستگاههای حفاظتی و امنیتی قرار دارد ،تأکیدکرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.