شیراز؛

بیمه شدن 11 میلیون ایرانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با هدف طرح نظام تحول سلامت ۱۱ میلیون ایرانی بیمه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین گشایش همزمان 714واحد تک نفره بلوک زایمانی در کشور که هم اکنون در فسا در حال برگزاری است، از اصحاب رسانه کشور برای ترویج فرهنگ زایمان طبیعی، قدردانی کرد.
دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، هم اکنون در این آیین که به شیوه ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است، موضوع جمعیت را موضوعی مهم و حیاتی برشمرد و گفت: امیدواریم فرزندانی که در این واحدها متولد می شوند، قدردان ایران، اسلام، امام، رهبر و جمهوری اسلامی باشند و مادرانی سالم و نوزادانی برومند برای آینده داشته باشیم.
او از اتمام 1 هزار و 800بلوک زایمانی تا پایان دولت خبر داد و افزود: به کمک این واحدهای تک نفره که امروز شاهد بهره برداری از 714مورد آن ها هستیم، آرامش برای مادران و همراهان آنان ایجاد شده و حدود شرعی و فردی نیز رعایت می شود.
وزیر بهداشت، این واحدها را فرصتی برای ماماها و متخصصان دانست و ادامه داد: یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت، کاهش هزینه ها برای مردم بود و خدا را سپاس می گوییم که این طرح موفق شد؛ به کمک آن، 11میلیون نفر بیمه شدند و دفترچه بیمه دارند، پرداخت ها نیز در روستا ها سه درصد و در شهرها و حاشیه شهرها به 6درصد رسید.
او با بیان اینکه در نشست هیات وزیران در هفته دولت، مقام معظم رهبری فرمودند که اگر برای طرح تحول نظام سلامت هزار سال تبلیغ کنید، ارزش آن بیشتر است و باید به آن اهمیت داد و حمایت کرد، گفت: باید شرایط مالی برای این طرح فراهم شود و بیمه ها، به روش علمی عمل کنند.
دکتر هاشمی افزود: سیاست های کلی نظام سلامت در قانون ما دیده شده و عدالت در سلامت باید مورد توجه قرار گیرد.
وزیر بهداشت بار دیگر تاکید کرد: جمعیت یک مساله بسیار مهم از نظر مذهبی، ملی و امنیتی است و همه باید به آن توجه کنند.
در این آیین، 714واحد تک نفره زایمان طبیعی، در 144بیمارستان،135شهر و 37دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور، به صورت همزمان، به شیوه ویدئوکنفرانس، گشایش یافت.
بلوک زایمانی بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، از جمله موارد افتتاح شده در این آیین است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار