اهواز؛

افزایش 11 متری تراز آب سد کرخه

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه در خصوص افزایش تراز آب این سد در سال آبی جاری هشدار داد.

هشدار؛ افزایش 11 متری تراز آب سد کرخهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون صالحی فر مدیر عامل سد و  نیروگاه کرخه گفت: با توجه به تجربه پارسال در وقوع سیلاب، مناطق پایین تر از تراز 226 متر از سطح دریا، پیشروی آب مخزن سد کرخه را تجربه خواهند کرد لذا تردد و اقامت کشاورزان و دامداران در حریم رودخانه خطرناک خواهد بود.

وی افزود: با شروع سال آبی 56-95 همچنین تجربه سال گذشته آبی در خصوص طغیان رودخانه های کرخه و دز به منظور کاهش خسارت های ناشی از سیلاب های احتمالی ، هماهنگی لازم بین اداره های ذیربط انجام گرفته است.

صالحی فر بیان داشت: کلیه زمین های محدوده رودخانه مطابق قوانین و مقررات کشور تملک و قیمت این اراضی با نظارت دستگاه قضایی به مالکین پرداخت شده است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ارتفاع سد مخزنی کرخه به تراز کم سابقه ای در سال آبی جاری خواهد رسید.

وی اذعان داشت: در فروردین ماه امسال تراز سد کرخه به افزایش چشمگیر رسید اما با توجه به برنامه ریزی ها ، تراز سال آبی جاری حتی 11 متر از این تراز هم بالاتر خواهد رفت.

صالحی فر اظهار کرد: کشاورزان، دامپروران و افرادی که به هر دلیل به صورت غیر قانونی از حریم رودخانه ها و مخازن بهره برداری می کنند باید هشدارهای لازم در این خصوص را جدی بگیرند.

وی ظرفیت گنجایش آب مخزن سد کرخه را 8 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و افزود: هم اکنون حجم آب مخزن سد کرخه 3،5 میلیارد متر مکعب می باشد.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه میزان تولید انرژی برق در نیروگاه سد کرخه طی امسال را بیش از 455 هزار و 504 مگاوات ساعت انرژی عنوان کرد.

سد کرخه یکی از بزرگ ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در 22 کیلومتری شمال غربی اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.