کرمان؛

نظام بانکداری اسلامی امسال اصلاح می شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات اصلاح طرح نظام بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید واین طرح تا پایان امسال اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه 80 درصد افراد در حوزه نظام بانکی مشکل دارند،افزود: در حال حاظر یکی از مشکلات ما در حوزه نظارتی بانک ها می باشد که این بحث نظارتی در موضوع اصلاح قانون بانکداری مطرح و بررسی شده است.

وی گفت: بحث اصلاح نظام قانون گمرک،تصویب اصلاح قانون نظام مالیاتی درکشور و اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است.

پور ابراهیمی درخصوص جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان راور افزود: معادنی که رهاشده و فعال نیستند از جمله شرکت زغال سنگ ،مجموعه وزارت رفاه و عدم نظارت صندوق بازنشستگی فولاد باید از طریق مجموعه شرکت های معدنی در یک بازه زمانی تعیین تکلیف شوند در غیر این صورت از طریق وزارت رفاه این مشکل را حل میکنیم.

وی گفت: در این معادن غیرفعال طبق آمار می توانیم بین هزار تا هزارو 300 نفر با فعال سازی این معادن در شهرستان راور اشتغال زایی داشته باشیم.

پور ابراهیمی با اشاره به ایجاد نیروگاه 600 مگاباتی در منطقه راور ،عنوان کرد : با راه اندازی این نیروگاه ظرفیت تولید برق استان افزایش می یابد که این طرح ظرف 3 سال آینده به بهره برداری میرسد.

وی افزود: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی موضوع فولاد راور که 30 تا 40 درصد پیشرفت داشته ، موضوع توقف ساخت درمانگاه این شهرستان وتوقف کار معدن سرب و روی مطرح شد وبرای پیگیری دردستور کار قرار گرفت.

پور ابراهیمی همچنین به افزایش نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان کرمان در 3ماهه اول سال 94 حدود 6 درصد بوده در حالی که در مقایسه با 3ماهه اول امسال به 9/12 درصد رسیده است .

وی با بیان اینکه استان کرمان با بیش از 300 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته و تولید 70درصد پسته ایران به عنوان قطب اول پسته در کشور است، عنوان کرد: متاسفانه مدتی است که حال پسته ایران به خصوص پسته رفسنجان خوب نیست و متوسط تولید ما در هر هکتار 500 کیلومی باشد و در کشورهای رقیب مانند آمریکا در هرهکتار 3تن برداشت دارند و دلیل بر این است که کشورهای رقیب به شکل مکانیزه و ما به صورت سنتی در تولید پسته کار می کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار