زاهدان؛

ساخت هواپیمای عمودپرواز در سراوان

تیم دانشجویی شورای کارآفرینی شهرستان سراوان موفق به ساخت هواپیمای عمود پرواز دو زیست شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، این هواپیما برای صنایع دفاعی ، هواشناسی ، محیط زیست ، عکس برداری هوایی ، نقشه های توپوگرافی و عملیات کنترل مرز کاربرد دارد .

رئیس مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه ای سراوان با بیان اینکه تاکنون برای تولید نمونه اولیه این هواپیما بیش از هفت میلیون تومان هزینه شده است گفت: برای تکمیل و تجهیز این هواپیما و طراحی تولید انبوه آن بیش از 30 میلیون تومان نیاز است .

مهراب امراء افزود : این مدل هواپیما ترکیبی از سه مدل پرنده تری کوپتر (مدل سه موتوره بالگرد ) و هواپیما عمودپرواز و آب نشین است.

ساخت هواپیمای عمودپرواز در سراوان

وی با بیان اینکه سه موتور این هواپیما  این امکان را فراهم می کنند تا  بالهای این هواپیما با هم و همزمان  90 درجه به جلو و بالا خم شود افزود : این عمل باعث می شود این پرنده همانند یک هواپیمای ملخدار حرکت کند .

عبدالاحد پاک باز طراح این هواپیما نیز گفت : از شش سال قبل کار پردازش برروی ایده این هواپیما را آغاز کردم که در سال 91 موفق شدم آن را ثبت و وارد مرحله تولید کنم.

این مبتکر 29 ساله با مدرک مهندسی تکنولوژی عمران ، کسب مقام اول بهترین سیستم هوشمند عمود پرواز جهان در دانشگاه فضانوردی چین ، کسب یک مدال طلا و دو نقره در حوزه اختراعات هواپیما به ترتیب در روسیه ،ژنو و قطر و کسب یک مقام سوم جهانی در بحث هوش مصنوعی رباتهای پرواز در اتریش را در پرونده پژوهشی خود در چهار سال گذشته به ثبت رسانده است .

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.