معاون مدیرکل اتباع خارجی استانداری مازندران:

کارگران افغانستانی در صنایع شالی کوبی خدمات خوبی ارائه می‌دهند

معاون مدیرکل اتباع خارجی استانداری مازندران گفت: 99 درصد کارگران کارخانه‌های شالی‌کوبی مازندران کارگران افغانستانی هستند که خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

کارگران افغانستانی در صنایع شالی کوبی خدمات خوبی ارائه می‌دهند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «رضا محسن‌پور» معاون مدیرکل اتباع خارجی استانداری مازندران که در جلسه اتباع بیگانه در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار شد، گفت: بیگانگانی که وارد ایران می‌شوند ضمن داشتن روادید ورود با حق کار مشخص شده باید مطابق با قوانین و آیین نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

وی افزود: کارفرمایان مکلف هستند قبل از اقدام به عقد قرارداد که موجب استخدام کارشناس و کارگر بیگانه می‌شود، نظر وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام کنند.

معاون مدیرکل اتباع خارجی استانداری مازندران با بیان اینکه امروز در بخش صنعت با آسیب جدی مواجه هستیم، گفت: 99 درصد از کارگران کارخانه‌های شالی‌کوبی استان مازندران را کارگران افغانستانی تشکیل می‌دهد.

محسن‌پور با بیان اینکه به علت خدمات خوبی که کارگران افغانستانی ارائه می‌دهند از آنها استفاده می‌شود، اظهار کرد: چون کارگر افغانستانی که در واحدهای صنعتی، تولیدی و شالی‌کوبی کار می‌کند کارفرما حقوق متصوره دولت را پرداخت نمی‌کند و در واقع هر کارگر برای کارفرمای خود 900 هزار تومان ارزش افزوده دارد.

وی افزود: کارفرمایانی که بدون مجوز با افغانستانی‌ها کار کنند قانون به شدت با آنها برخورد می‌کند.

محسن‌پور با اعلام اینکه در استان مازندران حدود 40 هزار افغانستانی غیرمجاز زندگی می‌کنند، گفت: با وجود بحران بیکاری در ایران حدود 40 هزار فرصت شغلی در استان مازندران دست اتباع بیگانه است.

وی با بیان اینکه مرحله یازدهم کارت اتباع بیگانه صادر شد،اظهار کرد: از اتباع بیگانه مجاز می‌توانیم در کارخانجات، صنایع و واحد‌های تولیدی استفاده کرد.

معاون مدیرکل اتباع خارجی استانداری مازندران با بیان اینکه اجاره دادن به اتباع بیگانه جرم و اجاره دهنده و اجاره گیرنده هر 2 مجرم محسوب می‌شوند، گفت:  هر خودرویی که اقدام به حمل و جابه‌جایی اتباع بیگانه می‌کند 6 ماه توقیف می‌شود.

محسن‌پور با بیان اینکه عده‌ای با پاسپورت و گذرنامه وارد استان می‌شوند، گفت: گذرنامه و پاسپورت باید مجاز در اسکان در استان مازندران باشد.

معاون مدیرکل اتباع خارجی استانداری مازندران با بیان اینکه برخی از ادارات برای پرداخت کمتر هزینه از نیروهای افغانستانی استفاده می‌کنند، گفت: این امر به هیچ وجه توجیه قانونی نداشته و در مجموع استفاده از افراد و اتباع بیگانه غیرمجاز ممنوع است و این قانون جزو مصوبات شورای امنیت ملی است.

وی با اعلام امسال نزدیک به حدود 5 هزار اتباع افغانستانی از مازندران دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند،اظهار کرد: حدود 200 تبعه پاکستانی هم دستگیر و به اردوگاه قزوین منتقل شدند.

بنا به نوشته فارس، محسن پور در پایان از همکاری نیروی‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی که در جمع‌آوری اتباع غیرمجاز با دفتر اتباع بیگانه استان همکاری داشتند صمیمانه قدر‌دانی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.