ظریف تهران را به مقصد بیروت ترک کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

ظریف تهران را به مقصد بیروت ترک کرد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر با مقامات بلند پایه لبنانی دیدار و در نشست مشترک تجار ایرانی و لبنانی سخنرانی خواهد کرد.

ظریف را در این سفر یک هیات تجاری ۳۰ نفره از جمله شافعی رئیس و دیگر مسئولان اتاق بازرگانی ایران همراهی می کنند.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز با خبرنگاران در مورد سفر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به بیروت و چند کشور اروپایی از جمله چک، گفت: محمدجواد ظریف پیرامون مناسبات فیمابین و موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور، با مقامات لبنانی رازنی خواهد کرد و مجدداً مسایل دوجانبه و تحولات منطقه، مورد تبادل‌نظر دو طرف قرار خواهند گرفت.

وی افزود: لبنان کشوری تأثیرگذار در تحولات منطقه است و همواره رایزنی به شکل سطوح مختلف بیان ایران و این کشور وجود داشته است.

قاسمی گفت: ظریف پس از سفربه لبنان، به سه کشور اروپایی شرقی یعنی رومانی، چک و اسلواکی سفر خواهد کرد. ما با این کشورها از دهه‌های گذشته همکاری خوبی داشته‌ایم لذا این سفر در ادامه سفرهای دوره‌ای ظریف صورت می‌گیرد و زنجیره سفرهای قبلی را تکمیل می‌کند و در ایجاد تفاهم و تعادل بیشتر کمک‌کار ما خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار