رئیس فدراسیون کونگ فو خبرداد:

ایران میزبان مجمع جهانی کونگ فو خواهد بود

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی از برگزاری مجمع جهانی کونگ فوی پنج قاره جهان با حضور ۳۰ کشور در ایران خبر داد

ایران میزبان مجمع جهانی کونگ فو خواهد بودبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری و زارت ورزش و جوانان رضا حیدری در مجمع انتخابی هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان مرکزی در اراک، با اعلام این خبر اظهار داشت: این همایش و مجمع اتفاق بسیار خوبی برای جامعه کونگ فوی ایران است.

وی افزود: بالاترین مرجع تصمیم گیرنده شورای عالی المپیک در این مجمع حضور دارد، که شاید در طول تاریخ ورزش ایران بی سابقه است.

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی با اشاره به اینکه دعوت نامه ها از سوی کمیته ملی المپیک ایران ارسال شده خاطرنشان کرد: تمامی هزینه های شورای المپیک بر عهده خود تشکیلات المپیک است.

وی ادامه داد: به این نتیجه رسیده ایم که می توانیم یک رزمی، به نام رزم ملی ایران در جهان ثبت کنیم و این کار بزرگی است که در کونگ فو ایران دارد اتفاق می افتد و آن اینکه ۳۰کشور از پنج قاره جهان در این مجمع حضور پیدا می کنند.

حیدری تصریح کرد: امروز نگاه ها نسبت به ورزش کونگ فو در کشور عوض شده و بستر برای پیشرفت و توسعه آن آماده است.

وی ادامه داد: اینکه بنشنیم و بگوییم می خواهیم کونگ فو را جهانی کنیم و اقدام نکنیم، عوام فریبی است و با این نگاه نیم قرن داریم کار می کنیم و جز ضرر و زیان هیچ سودی عاید جامعه کونگ فو نشده است.

حیدری بیان داشت: تا زمانی که نتوانیم در شورای المپیک آسیا ثبت شویم و این فرایند طی نشود، به هیچ عنوان از مزایای جهانی بهره مند نخواهیم شد.

در ادامه این نشست، محسن غفاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی هم با اشاره به تحولات ورزش استان مرکزی گفت: حمایت واحدهای صنعتی از ورزش استان می تواند موجب تحول بیشتر در ورزش این استان شود.

وی با اشاره به اخلاق مداری در ورزش اظهار داشت: استان مرکزی در حوزه ورزش از ظرفیت و استعدادهای خوبی برخوردار است و در اکثر تیم های ملی ورزشکاران این استان حضور دارند و در خارج از مرزهای ایران هم با افتخار پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده اند.

غفاری افزود: همه دست اندرکاران ورزش به دنبال سالم سازی جامعه هستند و این اتفاق با همدلی و در کنار هم بودن اتفاق می افتد.

در پایان بین دونفر از داوطلب های ریاست هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان مرکزی رای گیری شد که در نهایت مسعود آقازیارتی با به دست آوردن یازده رای از ۱۷رای ماخذه برای چهار سال به عنوان رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان مرکزی انتخاب شد.

گفتنی است برای این سمت چهار نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد یک نفر انصراف داده و یک نفر هم غایب بود. همچنین مسعود آقازیارتی چهار سال دوم است که سکاندار هیات کونگ فو و هنرهای فردی استان مرکزی را عهده دار می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار