لرستان؛

تعیین تکلیف15 واحد تولیدی تملک شده توسط بانک های لرستان

استاندار لرستان گفت:15 واحد تولیدی تملک شده توسط بانک ها که به صورت راکد درآمده بودند برای شروع فعالیت تعیین تکلیف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ هوشنگ بازوند افزود : 69 واحد تولیدی خصوصی توسط بانک ها در این استان تملک شده که مدیران این بانک ها باید در تعیین تکلیف سرنوشت این واحدها تسریع کرده و در غیر این صورت باید نسبت به واگذاری این واحدها به بخش خصوصی اقدام کنند.
وی مجتمع کشت و صنعت لرستان را از واحدهای راه اندازی شده راکد استان برشمرد و گفت: کارخانجات فولاد ازنا ، خمیرمایه دورود ، سیمان خرم آباد و نساجی بروجرد با وجود پیگیری های انجام شده، نیازمند همکاری بیش از پیش بانک ها هستند.
استاندار لرستان افزود: واحدهایی که در تملک بانک عامل هستند به ظرفیت های بدون استفاده ای تبدیل شده اند که باید به چرخه تولید بازگردند.
بازوند ادامه داد: واحدهای تملک شده می توانست به تولید ، ایجاد اشتغال و ایجاد ثروت کمک کند اما به شکل راکد درآمده است.
وی ادامه داد: هر واحدی که به تملک بانک های عامل درآمده نه تنها فعال نشده، بلکه مستهلک شده و به عنوان سرمایه اقتصادی برای بانک ها نیز زیان ده می شود.
هم اکنون یکهزار و 609 واحد صنعتی در استان وجود دارد که 31 درصد آن تعطیل است.
از مجموع واحدهای صنعتی لرستان 80 طرح با پیشرفت بالای 60 درصد شناسایی شده اند که برای تکمیل و بهره برداری از آن 6هزار میلیارد ریال نیاز است.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار