مشهد؛

برگزاری جلسه هماهنگی ستاد بدرقه کارکنان حرم رضوی

جلسه هماهنگی ستاد بدرقه کارکنان حرم رضوی و زائران اربعین حسینی با همکاری اداره کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این جلسه در خصوص چگونگی برگزاری هر چه بهتر مراسم بدرقه کارکنان حرم و زائران اربعین حسینی، بحث و گفت و گو شد.
هماهنگی رسانه‌ها و انعکاس اخبار برگزاری این مراسم از طریق شبکه های مختلف تلویزیونی، توزیع پرچم و هدایای فرهنگی، تبلیغی و متبرک، حضور خدمه در اطراف حرم مطهر رضوی و... از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.
آیین بدرقه خدام اربعین حسینی، دوشنبه 17 آبان، مصادف با هفتمین روز از ماه صفر و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
این مراسم با حضور 600 پاکبان، 250 آشپز، 160 نفر از کمیته مشارکت های مردمی، 400 راننده اتوبوس، 400 نفر از تشکل های مردمی، 100 نفر از خواهران و 250 نفر از طلاب مبلغ برگزار می شود.
در مراسم بدرقه خدام اربعین حسینی که از ساعت 15 در صحن انقلاب اسلامی برگزار می شود، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی سخنرانی می کنند.
آیاتی چند از کلام الله مجید، گزارش ستاد مردمی اربعین، نوحه سرایی حاج صادق آهنگران، مداحی به سه زبان توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج احمد واعظی، جواد قربان پور و نوید طاعتی، چاووشی خوانی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از جمله برنامه های این مراسم است.
در اربعین امسال بیشتر خادمان اعزامی آستان قدس رضوی برای اولین بار مشرف می شوند و در برنامه بدرقه خدام نیز که برای نخستین بار، با حضور اقشار مختلف برگزار می شود، خادمان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) با لباس خدمت حضور پیدا می کنند.
در آیین بدرقه خدام اربعین که از طریق رسانه های مختلف منعکس می شود، خادمان از مسیر ایوان نقاره خانه از زیر دروازه قرآن عبور خواهند کرد.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.