بجنورد؛

افزایش درخواست طلاق در اسفراین و مانه سملقان

آمار درخواست طلاق در شهرستان اسفراین و مانه سملقان نسبت به سال گذشته 40درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس کل دادگستری استان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به طرح شرکت اجباری متقاضیان طلاق در دوره‌های آموزشی گفت: امسال در این دوره های آموزشی که برای تقویت بنیان خانواده و کاهش طلاق در بین متقاضیان اجرا می شود، گروه های مزدوجین هم شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی با اشاره به اینکه اجرای این طرح، کاهش چشم گیری در میزان طلاق در شهرستان های بجنورد و شیروان داشت، افزود: باید در دیگر شهرستان های استان نیز این طرح را اجرا کنیم.

وی در عین حال گفت: پرونده‌های وارده طلاق در شهرستان های اسفراین و مانه و سملقان در مقایسه با پارسال، به ترتیب 45 و 40درصد افزایش داشت.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه خشونت تا سال 93 در کشور رکورددار بود، افزود: با کنترل و مشاوره های لازم در این زمینه، این گونه جرایم در مقایسه با پارسال 13درصد کاهش یافت.

حجت‌الاسلام قدرتی از تاثیر اعتیاد در روی آوردن به قتل، نزاع و مفاسد اجتماعی هم گفت و افزود: جمعیت کیفری زندان های استان امسال به زیر دو هزار نفر کاهش یافت وکاهش این جرایم و امنیت در خانواده و جامعه، در گرو همکاری و همدلی مسئولان همه دستگاه هاست.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این نشست با بیان اینکه فقر و بیکاری، جهل و بیسوادی و فسادهای اجتماعی، سه عامل فساد آفرین در کل جامعه هستند گفت: با آگاهی بخشیدن و اطلاع رسانی مناسب به مردم از ایجاد فضای آلوده اجتماعی جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: همه دستگاه ها و سازمان ها براساس اولویت ها، با تعاون و همیاری، آسیب های اجتماعی را برطرف کنند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.