مشهد؛

باید انس با کتاب و کتابخوانی در جامعه فراگیر شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: باید انس با کتاب و کتابخوانی در جامعه فراگیر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید سعید سرابی در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور افزود: از این رو نمایشگاه امسال ناشران کتاب ایران در نیشابور پایتخت فرهنگ و ادب این سرزمین برگزار شد که برای سال 1395 عنوان پایتختی کتاب ایران را نیز از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: تمام استان خراسان رضوی به مدد این اتفاق فرهنگی خواهند آمد تا بتوان در مسیر آنچه شایسته نیشابور به عنوان پایتخت فرهنگی است گام برداشت و آن را از مهجوریت خارج کرد.

سرابی گفت: نیشابور به لحاظ فرهنگی از ویژگیهای خاص برخوردار است که در انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران این ویژگیها مد نظر قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: نیشابور می تواند میزبان خوبی برای این دوره از نمایشگاه کتاب باشد و با دارا بودن دو روز ملی، همچنین برگزاری فعالیتهای فرهنگی و هنری موفق نشان داده که میزبان خوبی برای برگزاری فعالیتهای فرهنگی و هنری ملی و بزرگ است.

امام جمعه نیشابور هم در ادامه این مراسم گفت: دین ما دین کتاب است و کتاب واقعی قرآن کریم می باشد که در اختیار است.

حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم یعقوبی افزود: انس با کتاب و بیش از آن قرآن باعث ارتقا معنوی و فکری می شود.

وی ادامه داد: هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را پر کند و با وجود شبکه های مجازی گسترده و وسایل ارتباطی متعدد هنوز کتاب جایگاه اصیل خود در ارتقا فکری جامعه حفظ کرده است.

نمایشگاه ناشران کتاب ایران در محل نمایشگاه بین المللی خیام در جاده باغرود نیشابور تا 21 ابان ماه دایر است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مراسم آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور پایتخت کتاب کشور، حضور یافت.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.