یزد؛

37 موسسه فعال در زمینه سیستم های آبیاری نوین در یزد

هم اکنون 37 موسسه فعال در زمینه سیستم های آبیاری نوین در استان یزد فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  احمد رفیع‌ زاده دبیر انجمن صنفی آبیاری استان یزد گفت: سهمیه امسال این استان در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین 10 هزار هکتار تعیین شده است که شهرستان های تفت و خاتم بیشترین سهمیه و میبد و بهاباد کمترین میزان سهمیه در این زمینه را دریافت می‌کنند.

رفیع‌زاده افزود: انجمن صنفی آبیاری استان یزد در سال 85 به ثبت رسید و فعالیت رسمی خود را از سال 86 آغاز کرد.

وی گفت: در زمان آغاز به کار این انجمن، تعداد شرکتهایی که در زمینه سیستم های آبیاری نوین در استان فعالیت داشتند کمتر از 10 شرکت بود که هم اکنون 37 موسسه فعال در این زمینه فعالیت می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی آبیاری استان تصریح کرد: 37 شرکت عضو این انجمن هستند که در زمینه سیستم های آبیاری فعالیت دارند .


مدیر سامانه‌های نوین آبیاری جهاد کشاورزی یزد هم در این حاشیه این کارگاه گفت: سیستم های آبیاری تحت فشار از سال 1368 در استان یزد به اجرا در آمده و از آن زمان تاکنون نزدیک به 17 هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم‌های نوین کشاورزی مجهز شده‌اند.

حمیدرضا درویشی‌پور افزود: مجموع اراضی باغی و زراعی استان یزد 130 هزار هکتاراست که 60 درصد باغات و 50درصد اراضی استان قابلیت استقرار سیستم های نوین آبیاری را دارند.

وی در عین حال تصریح کرد: سیستم آبیاری قطره‌ای می تواند کمکی در رفع مشکلات کم آبی و سیستم های آبیاری باشد که به ازای هر هکتار، مبلغ 85میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیر سامانه‌های نوین آبیاری جهاد کشاورزی یزد اضافه کرد: در سیستم‌های آبیاری زراعی به ازای هر هکتار یکصد میلیون ریال، آبیاری بارانی هر هکتار 50میلیون ریال و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار، مبلغ 35میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

درویشی پور تاکید کرد: اگر تا پنج یا 6 سال آینده بحران آب به همین حالت ادامه پیدا کند، مردم یزد با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب حتی در بخش شرب مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار