کرمانشاه؛

راه اندازی خانه گفتمان شهر در کرمانشاه

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه صاحب "خانه گفتمان شهر" می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مجتبی نیک‌کردار  در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح بازآفرینی پایدار شهری در کرمانشاه از 20 سال قبل، عنوان کرد: از سال 75 که این طرح در ایران آغاز شد، کرمانشاه نیز جزو پنج استان شرکت کننده بود که در آن زمان کمک‌هایی نیز از بانک‌های جهانی به استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی در کرمانشاه انجام شد که از مهمترین آنها می‌توان به مداخله در محله "فیض آباد" اشاره کرد.در شرایطی که مردم در حال ترک این منطقه بودند و فیض آباد درگیر مشکلات اجتماعی بسیاری از جمله اعتیاد و ... بود، این محله تثبیت شده و اکنون نیز ساخت و ساز و توسعه آن کم کم پیش می‌رود.

وی در ادامه از انجام مطالعات جامع بازآفرینی شهر کرمانشاه خبر داد که اکنون با همکاری جهاد دانشگاهی در حال بازنگری است.چهار شهر دیگر اسلام‌آبادغرب، سنقر، هرسین و جوانرود نیز دارای مطالعات مصوب هستند و مطالعات چند شهر دیگر استان نیز در دست اقدام است.

وی همچنین از آمادگی استان کرمانشاه برای پایلوت شدن در بسیاری از طرح‌های بازآفرینی پایدار شهری خبر داد و تاکید کرد: از هر نظر آماده اجرای ایده‌ها و پروژه‌های جدید به صورت پایلوت هستیم.

به گفته نیک‌کردار همچنین مقرر شد، حمایت‌های لازم چه از نظر تجربی و چه از نظر اعتباری برای ایجاد یک نهاد تسهیل‌گر نیز در کرمانشاه انجام شود.

وی اظهار کرد: به علاوه تعریف و اجرای یک پروژه پایلوت مشترک را در کرمانشاه خواستار شدیم که در بافت ناکارآمد شهر تعریف و با همکاری بخش خصوصی اجرا شود و نهادهای دولتی فقط نقش تسهیل‌گری و حمایت را در آن داشته باشند و به فکر انتفاع نباشند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار