کرمانشاه؛

سرشماری بیش از یک میلیون در استان

مدیراجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 در استان کرمانشاه از سرشماری 60 درصد خانوارهای استان تا به امروز(16 آبان) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛طهمورث الیاسی، با اشاره به شروع طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 از سوم مهرماه سال جاری در استان، گفت: این دوره طرح در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام شد که در مرحله اینترنتی حدود 22 درصد جمعیت استان سرشماری شدند.

وی با اشاره به شروع مرحله حضوری طرح سرشماری از 28 مهرماه، گفت: با شروع این مرحله از طرح 900 آمارگیر کار سرشماری را به صورت حضوری و با مراجعه به درب منازل انجام می‌دهند.

الیاسی اظهار کرد: در مجموع مرحله اینترنتی و مرحله حضوری تا به امروز حدود 60 درصد خانوارهای استان سرشماری شدند که این تعداد معادل حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان است.

وی با بیان اینکه میانگین خانوارهای سرشماری شده استان از  میانگین کشوری بالاتر است، گفت: روند سرشماری در استان به خوبی پیش می‌رود و انتظار ما این است که این طرح در استان زودتر از موعد مقرر یعنی 28 آبان ماه پایان بگیرد.

الیاسی همچنین کیفیت اجرای طرح در استان را نیز مطلوب عنوان کرد و افزود: کیفیت کار سرشماری در استان به لحاظ سرشماری تمامی خانوارها و آمار خانوارهای جامانده و نیز درج دقیق داده‌ها از جمله کدهای پستی بسیار مطلوب است.

الیاسی در ادامه در خصوص طولانی شدن مدت اجرای این دوره از طرح سرشماری نسبت به دوره قبلی سرشماری که کمتر از یک ماه به طول انجامید، گفت: هرچند این پروسه در دو مرحله اینترنتی و حضوری دو ماه به طول می انجامد، اما در دوره گذشته عوامل اجرایی طرح در استان حدود 3500 نفر بودند که در این دوره به 900 نفر در استان کاهش یافته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.