ممدوح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لازمه موفقیت درهنر دوبله صرفا علاقه نیست

بازیگر سریال تلویزیونی«راه شب» معتقد است صبر رمز ماندگاری در هنر دوبله است.

ناصر ممدوح پیشکسوت عرصه دوبله کشورمان، در گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ویژگی‌ بارز دوبله و گویندگی فیلم گفت: در گویندگی فیلم، انتقال حس بازیگر به مخاطب فیلم از ارکان اصلی دوبله است.

این بازیگر و مدیر دوبلاژ خطاب به علاقه‌مندان این رشته هنری اظهار داشت: لازمه موفقیت در هنر دوبله صرفا علاقه نیست و ماندگاری در آن نیازمند استعداد، صبر و تحمل است.

ممدوح در ادامه افزود: انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم حدود پنج،شش سال قبل آزمونی را جهت جذب افراد مستعد گویندگی فیلم برگزار کرد. در بین 1700 شرکت‌کننده،40 نفر آنها در لیست قبول‌شدگان قرار گرفتند اما به دلیل سختی کار دوبله، در نهایت تقریبا 20 نفر آنان در این حرفه ماندند.

بازیگر سریال تلویزیونی «آسمان همیشه ابری نیست» همچنین درباره چگونگی تولید برنامه تلویزیونی«هنر دوبله» اظهار داشت: این برنامه با پیشنهاد و برنامه‌ریزی شبکه پنج سیما، با هدف بزرگداشت پیشکسوتان دوبله و همچنین تداعی خاطره در بین مخاطبان و دوستداران این عرصه در سه سری ساخته شد. دور اول و سوم این برنامه با اجرای خودم و دور دوم با اجرای آقای چنگیز جلیلوند پخش شد.

یادآور می‎شود؛ ناصر ممدوح علاوه بر مدیریت دوبلاژ سریال‌ها، فیلم‌هایی مانند کارتون مارکوپولو،زورو،سندباد و شش‌نشان رها شده و...را مدیریت کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار