نمایشگاه کتاب هرات با 40 هزار کتاب گشایش یافت

پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب در هرات با حضور مقام‌های محلی و فرهنگیان گشایش یافت.

نمایشگاه کتاب هرات با 40 هزار کتاب گشایش یافت
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب در شهر هرات امروز (یک‌شنبه) با حضور مقام‌های محلی و شماری از فرهنگیان با هدف معرفی هزاران عنوان کتاب جدید و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در ریاست اطلاعات‌وفرهنگ هرات گشایش یافت.

برگزار کننده‌گان این نمایشگاه می‌گویند که در این نمایشگاه 40 هزار جلد کتاب با 5 هزار عنوان در 30 غرفه به هدف « ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی» برای 10 روز به نمایش گذاشته می‌شوند. آنان می‌گویند، مردم هنوزهم با فرهنگ کتاب‌خوانی بیگانه هستند، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند مردم را با فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی آشتی دهد.

محمدآصف رحیمی، والی هرات با استقبال از این نمایشگاه می‌گوید که افزایش شبکه‌های اجتماعی سبب کاهش فرهنگ کتاب‌خوانی در میان مردم شده است. او از مردم می‌خواهد که در 24 ساعت حداقل یک ساعت‌شان را برای مطالعه و خوانش کتاب اختصاص دهند.

آریا رؤوفیان، رییس اطلاعات‌وفرهنگ هرات می‌گوید، تنها راه ترویج کتاب‌خوانی برگزاری نماشگاه‌ها بوده و آنان تلاش می‌کنند که با راه‌اندازی برنامه‌های گوناگون کتاب‌خوانی و نمایشگاه‌ها، جوانان را به هدف کتاب‌خوانی و مطالعه تشویق کنند.

برخی از کتاب فروشان نیز از برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها خرسند به نظر می‌رسند. آنان می‌گویند برگزاری این نمایشگاه‌ها در کنار تشویق مردم به کتاب خوانی، بازار آنان را نیز گرم ساخته و در این روزها بازار خوبی دارند.

وطندار نوشت: در این نمايشگاه کتاب‌‌های دینی، عرفانی، سیاسی، تاریخی، فلسفه، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، ادبیات، کتاب‌های برای دانشجویان و دانش‌آموزان و برخی از کتاب‌های غربی که به زبان فارسی برگردان و ترجمه شده اند 10 روز به نمایش گذاشته می‌شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار