قوامی در تشریح دیدار فراکسیون مستقلان ولایی با رئیس جمهور:

تاکید رئیس جمهور بر موضوع اشتغال جوانان/ نشست بعدی فراکسیون با روحانی قبل از ارائه بودجه 96 برگزار می‌شود

عضو فراکسیون مستقلان ولایی از برگزاری نشست بعدی فراکسیون متبوع خود با رئیس جمهور قبل از ارائه بودجه 96 خبر داد.

خالقی"هادی قوامی" عضو فراکسیون مستقلان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز فراکسیون متبوع خود با رئیس جمهور اظهار داشت: موضوعات بسیار متنوعی طی این جلسه مطرح شد که یکی از این مباحث نقش فراکسیون مستقلان ولایی در کمک به دولت در رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی بود.

وی تصریح کرد: فرصت بسیار خوبی در مجلس دهم در کنار دولت یازدهم پیش آمده و فراکسیون مستقل ولایی با نگاه اعتدالی که دارد، می‌تواند کمک ویژه‌ای در اصلاح ساختار بخش‌های اقتصادی داشته باشد که البته ضرورت دارد این نگاه در بسیاری از مباحث به صورت عمقی تأمیم شود تا بتواند اثرات خود را در بلند مدت نشان دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به موضوعات اقتصادی مطروحه در این جلسه گفت: اقدام دولت در کنترل تورم 42 درصدی و رساندن آن به تورمی تک رقمی، ارتقاء شاخص فضای کلی کسب و کار و رساندن آن به 117 در سال 2016 و همچنین بحث برجام از موفقیت‌های دولت یازدهم بود.

وی تأکید کرد: البته از سوی دیگر بحث رکود و بیکاری به ویژه در بخش جوانان و فارغ‌التحصیلان می‌تواند به عنوان اولویت اول دولت مطرح شود که شخص رئیس جمهور هم طی این جلسه بر این موضوع تأکید داشت و آن را مهمترین مسئله در شرایط فعلی دانست، که باید مجلس و دولت با همکاری یکدیگر فضا را برای تولید و سرمایه‌گذاری آماده کنند.

عضو فراکسیون مستقلان ولایی در ادامه افزود: باید بتوان از تکنولوژی روز دنیا در این رابطه استفاده کرد و در گام اول باید این تکنولوژی را به داخل کشور انتقال داد، بعد از آن متناسب با اولویت‌ها، نیازهای بومی و قابلیت‌های موجود می‌توان به ایجاد تکنولوژی در کشور هم فکر کرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس تصریح کرد: بحث تکنولوژی می‌تواند منجر به افزایش تولید و کاهش بیکاری شود که رئیس جمهور در این رابطه اظهار کرد که در سال 95 نسبت به بهار سال 94 یک میلیون و 240 هزار متقاضی شغل وارد بازار کار شد که دولت تنها توانست برای حدود 700 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

قوامی با بیان اینکه طی این جلسه در رابطه با برنامه ششم و بودجه نیز مسایلی عنوان شد، اظهار داشت: در بخش واگذاری‌ها شرایط سختی ایجاد شده که باید نگاه را نسبت به آن تغییر داد و در این جلسه نمایندگان پیشنهاد کردند که می‌توان برای شرکت‌هایی که ارزش دارایی‌های بالایی داشته اما زیان‌ده هستند نحوه واگذاری‌ را تغییر داد، به این صورت که شخصی که در مزایده‌ها مشارکت دارد تنها 50 درصد وام را به صورت نقدی پرداخت کرده و مابقی آن را منوط به افزایش تولید کنیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم با کلیات این پیشنهاد موافقت کرد اما قرار شد این پیشنهاد را از طریق فراکسیون مستقلان ولایی به دولت ارسال کنیم تا نهاوندیان یک کارگروه ویژه برای رسیدگی به بحث‌های مربوط به موضوعات اقتصادی تشکیل دهد.

عضو فراکسیون مستقلان ولایی با تاکید براینکه قرار شد نشست بعدی فراکسیون مستقلان ولایی با رئیس جمهور قبل از زمان ارائه بودجه برگزار شود، خاطرنشان کرد: طی آن جلسه از همه اعضای فراکسیون مستقلان ولایی و دولتمردان دعوت خواهد شد تا بتوان با افزایش همگرایی بین دولت و مجلس موجب بهبود فضای کسب و کار، افزایش تولید و کاهش بیکاری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار