یاسوج؛

صادر شدن 5 درصدکالاهای تولیدی از گمرک استان

نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت:تنها 5و نیم درصد از کالاهای تولیدی کهگیلویه و بویر احمد از گمرگ صادر میشود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رییس سازمان صنعت معدن و تجارت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان این مطلب گفت:با وجود فعالیت چند ساله گمرک محصولات استان از گمرک استانهای دیگر صادر و در شمار صاردات آنها قرار میگیرد.

دیودیده افزود: ارزش صادرات غیر نفتی استان درهفت ماهه گذشته بیش از 2 ونیم میلیون دلار است که این رقم در سال گذشته 4 میلیون و 700 هزار دلار بود.

وی گفت: براساس سند توسعه استان حجم صادرات غیر نفتی هرسال باید 20 درصد افزایش یابد که براین اساس ارزش، صادرات غیر نفتی استان در سال 96 پنج و نیم میلیون دلار پیش بینی شده است .

وی افزود: 576 واحد صنعتی راکد برای دریافت تسهیلات سرمایه درگردش در سامانه بهین یاب ثبت شده است که 477 مورد برای دریافت این تسهیلات تایید شده اند .

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم میزان تولید دست بافته های استان را  171 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: 130 هزار متر مربع از این مقدار صادر میشود.

محمود باقری افزود: ارزش صادرات دست بافته های استان برای سال 99 حدود 150 میلیارد ریال پیش بینی شده است .

معاون امور اقتصادی استانداری هم از نبود پارک علم و فن آوری در استان ابراز تاسف کرد و گفت: کهگیلویه و بویر احمد تنها استان فاقد پارک علم و فن آوری است .

محنایی افزود: استان بدلیل نبود این زیر ساخت از مزایایی مانند تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بی بهره است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه یاسوج هم گفت: 11 شرکت فن آور تا کنون در این مرکز ثبت شده که این تعداد تا پایان امسال به 30 شرکت خواهد رسید.

وی گفت: 12 فن آور هم تا کنون عضو مرکز رشد شده اند که این تعداد تا پایان امسال به 24 فن آور میرسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان هم دراین نشست رونق تولید و توسعه صادرات را مهمترین اولویت استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: امسال دستگاههای برتر در زمینه اقتصاد مقاومتی معرفی و نشان افتخار میگیرند.

نوروزی افزود: سیزدهمین جلسه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان روز سه شنبه 18آبانماه با حضور ستاری فر معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور در یاسوج برگزار میشود که در آن موانع مشکلات فراروی تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همچنین طرح احداث پارک علم و فن آوری و شرکتهای دانش بنیان بررسی میشود .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.