کرمان؛

کاشت کلزا در 100 هکتار از مزارع منوجان

فرماندار منوجان گفت: در 100 هکتار از مزارع این شهرستان کشت کلزا انجام می‎شود.

کاشت کلزا در 100 هکتار از مزارع منوجانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین صادقی امروز در حاشیه بازدید از مزارع کشت کلزای روستای حسین‎آباد گفت :در سال جاری در 100 هکتار از مزارع این شهرستان کشت کلزا انجام می‎شود.

وی بیان کرد: این اقدام طبق برنامه‎ریزی‎های انجام شده در راستای مصرف بهینه آب و حفظ ذخایر ارزشمند آبی صورت می‎گیرد.

صادقی تصریح کرد:دولت از کشت محصولاتی که نیاز کم به آب دارند، حمایت می‎کند، تصریح کرد: محصولات به دست آمده، طبق قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‎شود.

فرماندار منوجان با توجه به خشکسالی‎های پی در پی و افت آب چاه‎های این منطقه ادامه داد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی پیگیری‎های لازم برای کاربرد آبیاری نوین به منظور کاهش مصرف آب در کشت‎های تمام محصولات انجام می‎گیرد.

وی بر لزوم حمایت همه‎جانبه از کشاورزان  اظهار کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی باید آخرین تکنیک‎ها و علم روز را در اختیار کشاورزان قرار داده و طی مراحل کاشت، داشت و برداشت در کنار آنان قرار گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان نیز در این بازدید گفت: برای اصلاح الگوی کشت و همچنین بر اساس سیاست‎های ابلاغی دولت به منظور خودکفایی دانه‎های روغنی کشت محصولاتی مانند کلزا صورت گرفته است.

محسن نوشادی افزود: کشت این محصول در سطح بیش از 100 هکتار مجهز به سیستم آبیاری بارانی و میکرو در این شهرستان برای نخستین بار انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که این محصول از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده، امید است در سال‎های آینده این سطح کشت کلزا به عنوان الگویی برای تمام کشاورزان منطقه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.