اصفهان؛

رصد ترافیک با نصب دوربين هاي ثبت تخلف

نصب دوربين هاي ثبت تخلف ترافيكي به كاهش جرائم و افزايش سطح فرهنگ شهروندي كمك مي كند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري اصفهان گفت: در حال حاضر ۳ نوع سامانه ثبت تخلف در سطح شهر اصفهان، مسائل ترافيكي شهر را رصد مي كنند و ۷۰ سامانه ثبت سرعت غيرمجاز ، ۴۰ سامانه ثبت عبور از چراغ قرمز و ۲۴ سامانه طرح زوج و فرد در در شهر وجود دارد.

همايون يزدان پناه افزود:‌ با توجه به حجم تخلفات راهنمايي و رانندگي و به منظور روان سازي هرچه بيشتر بار ترافيكي در اصفهان، ۴۰ سامانه ثبت ورود به محدوده زوج و فرد و ۴۰ سامانه ثبت عبور از چراغ قرمز به تعداد سامانه هاي قبلي مركز كنترل ترافيك شهرداري اصفهان براي بهبود شرايط اضافه مي شود.

وي با اشاره به اینکه ثبت تخلفات به وسيله دوربين ابتدا از بزرگراه هاي شهر آغاز شد و در حال حاضر به خيابان هاي شهر رسيده است ادامه داد: روزانه بيش از ۳۰ هزار تخلف توسط اين سامانه ها به وسليه ۲ دوربيني كه در هريك از آن ها تعبيه شده ثبت و ضبط مي شود.

مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري اصفهان تاکید کرد: آمار تخلفات راهنمايي و رانندگي در اصفهان بيشتر از ميزان جهاني است و اين ميزان تخلفات به خصوص سرعت غيرمجاز در نيمه شب ها بيشتر مي شود.

يزدان پناه به آمار ثبت تخلفات روزانه اين دوربين ها اشاره مي كند و مي گويد:‌

رئيس پليس راهور استان اصفهان هم در ادامه با اشاره به هماهنگي هاي پليس راهور با شهرداري اصفهان در بخش IT گفت:‌ پليس اعتقاد دارد اگر مي خواهيم براي روان سازي و ايمني ترافيك ، تسهيل عبور و مرور، كاهش آلودگي هوا، كاهش اتلاف زمان سفر و تصادفات اقدامات ارزشمندي انجام دهيم، بايد از حوزه IT استفاده كنيم.

سرهنگ رضا رضايي افزود: درحال حاضر بيش از ۱۷۰ دوربين فعال در سطح شهر اصفهان تخلفات رانندگي را رصد مي كند و بر اساس برآوردي كه در تخلفات داريم، با نصب اين دوربين ها از هفته ناجاي سال گذشته تا هفته ناجاي امسال در بزرگراهها به طور ميانگين بين ۳۰ تا ۴۰ كيلومتر كاهش سرعت را شاهد هستيم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.