همدان؛

اشعار شاعران همدانی بر روی دیوار حوزه هنری همدان

60 اثر خوشنویسی از میرجمال‌الدین جلالی در نگارخانه حوزه هنری همدان برروی دیوار رفته است.

اشعار شاعران همدانی بر روی دیوار حوزه هنری همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ این هنرمند اظهار داشت: از سال 58 آموختن هنر خوشنویسی را زیر نظر اساتیدی چون اکبر ساعتچی و خروش در تهران و به صورت مکاتبه‌ای و حضوری آغاز کردم و در سال 63 موفق به کسب درجه ممتازی از انجمن خوشنویسان ایران شدم.

وی دلیل روی آوردن خود را به خوشنویسی، علاقه به فرهنگ و هنر ایرانی و خصوصا فخر در کتابت عنوان کرد و افزود: آثاری که شعرا، نویسندگان و ادبا خلق کرده اند از طریق خط به آیندگان منتقل شده و بار مسئولیت بر عهده خطاط بوده است.

جلالی، کارکرد هنر خوشنویسی را علاوه بر تفهیم و تفاهم، القای جلوه زیباگری به مخاطب دانست و اظهار داشت: اگر بهترین متن با زشت‌ترین خط نوشته شود، مقبول خوانندگان قرار نخواهد گرفت اما اگر متن خوب باشد و با خطی زیبا هم نوشته شود، تبدیل به مجموعه‌ای نفیس خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون عداد زیادی نمایشگاه انفردی و گروهی داشته است درباره جدیدترین نمایشگاه خود گفت: در این نمایشگاه تعداد 60 اثر در سایزهای مختلف در شاخه‌های نسخ، سطر، کتابت و چلیپا از آثار شعرای کشورمان که در دوماه گذشته نوشته‌ام به نمایش درآمده است.

این معلم بازنشسته آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجموعه‌های چاپ‌شده و چاپ‌نشده ای از قرآن کریم، شاهنامه فردوسی، کلیات سعدی، دیوان حافظ و... را در کارنامه خود دارد اظهار کرد: هنرمندان از هیچ دستگاهی حمایت مادی و معنوی نمی‌شوند و فقط برای دل خودشان کار می‌کنند و اگر حمایت، تشویق و ترغیب نشوند نمی‌توانند به تولید اثر هنری بپردازند.

دویست و سی و دومین نمایشگاه حوزه هنری استان همدان از 15 تا 20 آبان‌ماه، همه روزه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 17 و روز پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 13 پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.