اصفهان؛

موکب هلال آران بیدگل بر آسمان اربعین می درخشد

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی (ع) از برپایی موکب این آستان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جواد تکیه،  در گفتگو با خبرنگاران گفت: این موکب برای چهارمین سال متوالی با برنامه‌هایی جامع‌تر پذیرای زائران حضرت اباعبدالله الحسین در کربلای معلی است.
وی تصریح کرد: موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) با حضور در کربلای معلی به ارائه خدمات درمانی و پزشکی می پردازد و بخش خدمات فرهنگی نیز با هدیه کتابچه های دعا و بروشورهای تبلیغاتی،  شخصیت حضرت محمد هلال بن علی (ع) را به زایران معرفی می کند.
به گفته وی، مهم ترین دلیل و هدف برپایی موکب هلال ایفای نقش پایگاهی این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز علوی در ایران است.
تکیه،افزود: برنامه‌های اصلی موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) بر پایه مسائل فرهنگی است که در این زمینه برنامه‌های مختلفی برای زائران در نظر گرفته شده است.
مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) اقامه نمازهای جماعت صبح، ظهر و مغرب و عشا، بیان مسایل شرعی توسط روحانیون مستقر در موکب، تلاوت زنده قرآن کریم و اذان قبل از اقامه نماز  را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این موکب برای زائران است.
تکیه تصریح کرد :پاسخ به سؤالات شرعی و شبهات از سوی روحانیون مستقر در موکب و همچنین ارائه بسته‌های فرهنگی به کودکان و اجرای طرح ختم صلوات برای فرج حضرت مهدی(عج) و ختم قرآن از دیگر برنامه‌های فرهنگی موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) است که با استقبال خوب زائران مواجه شده است.
وی با اشاره به اهمیت و توجه به مسائل فرهنگی، گفت: بخش دیگری تحت عنوان پذیرایی و ارائه خدمات رفاهی به زائران هم پیش بینی شده است و به همین منظور با مشارکت و همکاری مردمی تیمی برای پخت و توزیع غذا در موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) مستقر شده‌اند که در سه نوبت وعده‌های غذایی، بیش از ۵ هزار غذای گرم و ایرانی توزیع می‌کنند.
شایان ذکر است: موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) به همت جوانان هیات مهدیه حضرت ولی عصر(عج) و با همکاری آستان مقدس حضرت محمدهلال(ع) همه ساله در مسیر نجف به کربلا، روبروی عمود ۱۱۲۴  در فاصله‌ حدود  ۱۵کیلومتری کربلا برپا می شود.



انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.