کرمان؛

برگزاری همایش بین‌المللی دانشگاه جیرفت

همایش بین‌المللی دانشگاه جیرفت گام موثری در راستای توسعه منطقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احمد امینی‌روش ، فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه امروز 8 دانشگاه با بیش از 20 هزار دانشجو و اعضای هیأت علمی در شهرستان وجود دارد؛ گفت: این یک فرصت است و در همین راستا همایش بین‌المللی دانشگاه جیرفت می‌تواند گام موثری در راستای توسعه پژوهش در منطقه باشد.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در جنوب کرمان افزود: امروز امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین مسائل روز دنیاست و اگر ما بخواهیم در بازارهای دنیا رقابت کنیم، باید محصولاتی را تولید کنیم که ذائقه بازارهای جهانی و همچنین استانداردهای موجود دنیا را داشته باشد.

امینی روش تصریح کرد: امروز تولیدات محصولات کشاورزی به لحاظ کیفی و کمی رشد خوبی داشته است، اما بعد از تولید کاری از پیش نرفته است و باید صنعت به کمک تولید در بخش کشاورزی بشتابد.

وی با بیان اینکه باید با هدف به سمت فرآوری و بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: باید به صورت مدون و کارشناسی محصولات کشاورزی درجه‌بندی شود و درجه اول صادرات، درجه دوم مصرف داخل و درجه سوم فرآوری شود.

امینی‌روش یادآور شد : امنیت غذایی، بحث کشت‌های نوین و مبارزه‌های بیولوژیک در این همایش مدنظر است و علمی که تولید می‌شود باید به کمک کشاورزی منطقه آورده شود و با بالا بردن سطح آگاهی کشاورزان زمینه ارتقا سطح کیفی محصولات کشاورزی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.