فعالیت 4 هزار و 400شرکت فناورانه در پارک های علم و فناوری کشور

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در حال حاضر بالغ بر حدود 4 هزار و 400 شرکت فناورانه در پارک علم و فناوری داریم که از سال 92 تا امسال غالب بر 1000 مراکز افزایش داشته ایم.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی ازسیاست های وزارت علوم، راه اندازی پارک های علم وفناوری خصوصی است که تاکنون 6 بند از سیاست های کلی دستورالعمل راه اندازی این پارک ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون علاوه بر ایجاد پارک های علم وفناوری تخصصی در کشور، راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی نیز دردستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: اکنون بالغ بر حدود 4 هزار و 400 شرکت فناورانه در پارک علم و فناوری داریم که در طول 3 سال ابتدایی فعالیت خود از سال 92 تا امسال غالب بر هزار مرکز افزایش داشته ایم.

احمدی اضافه کرد: در این میان مبلغی حدود یک هزار و 800 میلیارد تومان از درآمد و فروش شرکت‌ها در سال گذشته داشته ایم که انتظار داریم با توسعه شرکت ها این رقم افزایش پیدا کند. 

وی درباره استان هایی که بیش ترین و کمترین شرکت های پارک علم و فناوری را دارند، گفت: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان جز قدیمی و بزرگ ترین بوده که بیشترین عدد رو به خود اختصاص داده که به تدریج پارک های علم و فناوری استان های یزد، خراسان رضوی، گیلان و آذربایجان شرقی به صورت فعال به پژوهش می پردازند.

احمدی تصریح کرد: سیاست مهم وزارت علوم تقویت و توسعه پارک های علم و فناوری است تا جایی که باید از آنها حمایت شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم یادآورشد: این پارک ها از لحاظ سازمانی وابسته به وزارت علوم هستند ولی از لحاظ ماموریتی ساز و کار کشوری دارند ولی نهایتا همه حوزه های سلامت صنعت کشاورزی و تمامی مجموع ها هر استان می توانند در این پارک ها حضور داشته باشند و فعالیت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار