مشهد؛

کاهش مشکلات قضایی با تعامل میان دستگاه قضا و واحدهای صنعتی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گفت: تعامل بیشتر میان دستگاه قضا و واحدهای صنعتی باعث کاهش مشکلات قضایی در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر مرتضوی در همایش تقدیر از صنعتگران نمونه در شهرک صنعتی توس مشهد افزود: دستگاه قضا باید از بخش صنعت حمایت کند و تمام تلاش خود را در زمینه زیرساختهای مناسب قانونی برای بازدهی خوب صنعت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون پنج نفره برای حمایت قضایی از صنعت و سرمایه گذاری تاسیس شده است، ادامه داد: در پی راهکاری هستیم تا در صورت بروز اختلاف میان واحدهای صنفی و بانکها اشتغال کارگران دچار مشکل نشوند زیرا اختلاف میان این دو ربطی به کارگران ندارد.

معاون دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کمیسیون پنج نفره باعث رونق صنعت در خراسان رضوی شده، تصریح کرد:با تدوین بخشنامه هایی سعی بر جلوگیری از پلمپ واحدهای صنفی بدهکار و نیز ممنوع خروج شدن صاحبان صنایع بدهکار است تا بتوانند راحتتر بدهی خود را با بانکها تسویه کنند.

مرتضوی افزود: : کمیسیون 5 نفره حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری با مشارکت قوه قضاییه و خانه صنعت، معدن و تجارت فعال شده است. اعضای این کمیسیون شامل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستان کل، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و 2 نفر از طرفین دعوی هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مصمم است به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی و آنها را با تعامل طرفین برطرف کند،گفت: توقیف کارخانه ها یا اموال آنها نه تنها منجر به از کار افتادن بخش صنعت می‌شد بلکه برای بانکها نیز مشکلاتی را بوجود می‌آورد اما با تشکیل این کمیسیون رفع اختلاف بین بانکها و صنعتگران پیگیری می شود تا علاوه بر کم کردن فشار قضایی بر محاکم، مشکلات زودتر حل و فصل شوند.

انتهای پیام/ ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار