گزارش وزیر کشور از سفر به کردستان

رحمانی فضلی در صفحه اینستاگرامش گزارش مختصر ی از سفر یک روزه خود به کردستان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور با بیان این که  کردستان در حال حاضر  یکی از امن‌ترین استان های کشور محسوب می‌شود  عنوان کرد موضوع  اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری یک فرصت برای کردستان است باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی با محور قرار دادن سه مولفه درون زائی،برون گرائی و مردمی بودن و با مشارکت واقعی مردم در کردستان سرانجام مطلوب برسد.

رحمانی فضلی نوشت:
آنچه در گذشته موجب عقب ماندگی  کردستان شده مساله  امنیت است که در حال حاضر کردستان یکی از امن‌ترین استان های کشور محسوب می‌شود و این امنیت با  توسعه، پایدار خواهد شد.
انسان ها و مدیران توسعه یافته موجب توسعه می شوند؛ توسعه باید دغدغه و هدف همه ما باشد. زنجیره ارزش افزوده بسیار مهم است و در  صنعت و کشاورزی کردستان باید زنجیره ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد و تولیدات تخصصی استان باید  برند سازی شود و این کار احتیاج به تبلیغ و بازارسازی دارد.

موضوع  اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری یک فرصت برای کردستان است باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی با محور قرار دادن سه مولفه درون زائی،برون گرائی و مردمی بودن و با مشارکت واقعی مردم در کردستان سرانجام مطلوب برسد.

 اگر توزیع جمعیت در کشور بصورت منطقی صورت نگیرد خلاء های امنیتی حاصل می شود در نتیجه باید امنیت پایدار در  مرزها با تامین معیشت ساکنان آن مناطق ایجاد شود با وجودیکه همه مسئولان کشور محرومیت زدایی از روستاها مورد توجه قرار داده اند و در توزیع خدمات در روستاها پیشرفت خوبی داشته ایم اما در حوزه  اشتغال و تولید در روستاها دچار عقب ماندگی هستیم که رفع آن تنها با ایجاد انگیزه و مدیریت مناسب و هم چنین بهره برداری از ظرفیت های بومی و محلی به همراه تلاش و کار مضاعف امکان پذیر است.

هم اکنون در کشور روستاهایی داریم که با ایجاد شغل، وحدت و انسجام موفق شده اند و دارای مهاجرت معکوس هستند. 

 قانون دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها در کمیسیون تخصصی  دولت تصویب شده و به صحن هیئت دولت آمده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک راهی  مجلس شود. این قانون به دنبال جبران مسائل و مشکلات و کمبودهای ناشی از قانون موجود در دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها است و تلاش می شود این قانون اصلاح شده و زمینه برای تقویت شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران فراهم شود.

"سفر یک روزه به استان کردستان و بازدید از سایت   پتروشیمی کردستان، مجموعه فرهنگی خانه_کرد سنندج، شرکت در  راهپیمایی 13 آبان،نشست اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران و جلسه شورای توسعه استان کردستان"





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار