کرمانشاه؛

قول مساعد وزیر برای اجرای طرح سردسیری

استاندار کرمانشاه گفت:طرح سردسیری با قول های مساعد وزیر نیرو همراه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسداله رازانی گفت:بر اساس این طرح بخشی از آب سیروان به سمت سمت روانسر و دشت کرمانشاه منتقل می شود و در حوزه های صنعت، کشاورزی و آب شرب از آن بهره گرفته می شود.

وی در خصوص سد بیستون گفت: حوزه آبی کرخه به دلیل کاهش باران و تغییر اقلیم با مشکل مواجه شده است.  به همین دلیل کسب موافقت برای احداث سد بیستون که در این حوزه آبریز واقع شده بسیار دشوار است. با این وجود به دلیل اهمیت احداث این سد در توسعه صنعت کرمانشاه، آن را جدیت تمام دنبال می کنیم.

این مدیر ارشد خواستار برجسته‌سازی برندهای غذایی کرمانشاه شد و گفت: در کرمانشاه یک سری برندهای پرطرفدار در زمینه غذا و خوراکی مانند نان برنجی، روغن حیوانی، دنده کباب، خورشت خلال، آش عباس علی و ترخینه داریم که باید مورد توجه قرار گیرند.

رازانی ادامه داد: هم اکنون تعداد بسیار زیادی در بخش های مختلف پخت و توزیع و فروش نان برنجی مشغول به کار هستند و اگر این پتانسیل در اختیار شهرهای دیگر قرار داشت استفاده بسیار بیشتری از آن صورت می گرفت.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: کباب معروف شاندیز مشهد نسبت به دنده کباب ویژگی های چندان متفاوتی ندارد ولی شاندیز مشهد هم اکنون چندین شعبه در شهرهای بزرگ کشور دارد درحالیکه دنده کباب اینگونه نیست.

وی همچنین اظهار کرد: طاق بستان یکی از مهم ترین مجموعه های تاریخی کرمانشاه است و مدیریت ارشد استان ثبت جهانی این مجموعه بی نظیر را با جدیت دنبال می کند.

 رازانی عنوان کرد: در کشور 13 میلیون بیمه شده داریم و استان کرمانشاه با احتساب برخورداری از 2.5 درصد جمعیت کشور می بایست آمار بیمه شدگان آن حدود 330 هزار نفر می بود ولی هم اکنون تنها 240 هزار نفر بیمه شده در استان وجود دارند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر این نکته که پرکردن این فاصله 100 هزار نفری نیازمند کار و تلاش بسیار است در ادامه افزود: دولت به تنهایی نمی تواند معضل بیکاری را حل کند و مردم نیز باید به کمک بیایند. خانواده ها نیز می بایست جوانان را به مهارت آموزی تشویق کنند و دغدغه ها اشتغال داشته باشند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.