سردار قاآنی در همایش تبیین الگوهای فرماندهی شهید همدانی؛

سرنوشت سوریه امسال تعیین می‌شود/آمریکا وقتی وضعش در میدان نظامی خوب باشد، زیر مذاکرات می‌زند

آمریکا به دلیل شکست در جنگ‌های مستقیم، سراغ جنگ‌های نیابتی رفتجانشین سپاه قدس گفت: هر روز که‌ آمریکا در زمینه نظامی شکست می‌خورد، دم از مذاکره می‌زند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اسماعیل قاآنی جانشین سپاه قدس، در همایش تبیین الگوهای فرماندهی شهید حسین همدانی که صبح امروز(نبه 15 آبان) در دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: بعد از 11 سپتامبر که آمریکا در آن توسط صهیونیست‌ها خودزنی کرد، آمریکا در سه جنگ مستقیم شکست خورد.

وی ادامه داد: حمله به افغانستان و عراق تحت عنوان مخدوش شدن امنیت آمریکا که خرابی‌های بسیاری به بار داشت صورت گرفت اما در بیان واقعیت این دو حمله، آمریکا‌یی‌ها به همه جهان دروغ گفتند.

جانشین سپاه قدس اظهار داشت: آن‌ها 13 سال به طور مستقیم به این جنگ‌ها وارد شدند. ترامپ نامزد ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که تاکنون 6 هزار میلیارد دلار، حرام جنگ‌های خاورمیانه‌ای شده است. آمریکا از این دو جنگ فرار کردند؛ جنگی که در آن برای هر سربازشان، یک میلیون دلار در سال خرج کردند.

قاآنی ادامه داد: شکست دوم آمریکایی‌ها در بیداری اسلامی بود که زیرساخت‌هایی که آن‌ها در 50 سال در منطقه درست کرده بودند فرو ریخت و شکست سوم آن‌ها در میدان مقاومت بود.

جانشین سپاه قدس تصریح کرد: جنگ 33 روزه، جنگ 22 روزه و  جنگ 9 روزه که در منطقه رخ داد، همگی زیر نظر مستقیم آمریکا بود. اسرائیل در سال 1967 در عرض شش روز سه کشور را شکست داد اما 51 روز در درگیری با غزه بود و نتوانست کوچک‌ترین خللی به این منطقه وارد کنند. سربازان اسرائیلی معتقد بودند که در این جنگ با اشباح می‌جنگیدیم.

قاآنی با اشاره به جنگ سوریه ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از جنگ‌ها و شکست‌های بسیار جنگ نیابتی خود را توسط تکفیری‌ها در سوریه به راه انداخت. این تکفیری‌ها از قدیم‌ الایام بودند اما آمریکایی‌ها روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کردند و آنان را به اینجا رساندند و هر چه که جمهوری اسلامی ایران گوشزد کرد آنان گوش نکردند و جنگ داخلی سوریه را کلید زدند تا اینکه شهید همدانی وارد میدان سوریه شد.

وی ادامه داد: سوریه‌ای که فرودگاه و کاخ ریاست‌جمهوری‌اش زیر آتش خمپاره بود شهید همدانی را به خود دید. وی فرمانده میدان‌های سخت بود. وی قبل از آنکه اصول جنگ را به طور کلاسیک بیاموزد وارد میدان می‌شد و درایت خود را نشان می‌داد. فرماندهان مکتب امام خمینی به جای ایستادن و فرماندهی کردن خود به میدان می‌روند و دیگران به دنبال آن‌ها راه می‌افتند نه اینکه دستور بدهند و دیگران به میدان بروند.

جانشین سپاه قدس با اشاره به تجربه شهید همدانی گفت: وی در اوج تجربه و توانایی همیشه صادق بود و به دیگران و نظراتشان احترام می‌گذاشت. وی همیشه مشتاق انجام کارهای سخت و دشوار بود. میدان سوریه نیز میدانی سخت و دشوار بود که او نیز زیر بار سنگین این مسئولیت رفت.

قاآنی ادامه داد: نشاط در کار این مرد بزرگ موج می‌زد. افسران جوان و آیندگان این نظام بدانند اگر انسان زیر بار سختی‌ها نشاط خود را حفظ کند کار بسیار ویژه‌ای کرده است. در دوره دفاع مقدس در اوج سختی‌ها همیشه نشاط در میدان‌ها وجود داشت زیرا میدان جنگ تحمیلی صحنه تکلیف بود.

وی اظهار داشت: پذیرش مسئولانه مسئولیت‌ها از دیگر ویژگی‌های شهید همدانی بود. انصاف و حق از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود شهید همیشه حق را می‌گفت و از کسی ترسی نداشت. وی حتی در اوج درگیری و بحران انصاف را رعایت می‌کرد.

جانشین سپاه قدس با اشاره به شرایط جنگ سوریه تصریح کرد: یکی از سختی‌های این جنگ فرماندهی نیروهای زیادی از چندین کشور است. ارتش سوریه، نیروهای وطنی حزب‌الله، لبنان تیپ فاطمیون افغانستان و بچه‌های عراق و پاکستان در این جنگ حضور دارند و شهید همدانی بود که آن‌ها را با یکدیگر همدل و همراه کرد. شهید همدانی عملیات‌هایی را مدیریت کرد و که در آن طی یک روز چندین انتحاری به آن‌ها حمله می‌کردند.

وی اظهار داشت:  آمریکا به دلیل شکست در جنگ‌های مستقیم به سراغ تکفیری‌ها برای جنگ‌های نیابتی رفت. ما امروز در سوریه تعداد قابل توجهی از افسران را داریم که روز اول جنگ، تجربه مدیریت و فرماندهی را نداشتند اما در سایه راهنمایی‌های شهید همدانی امروز به مدارج بالای عملیاتی رسیده‌اند.

قاآنی ادامه داد: شهید همدانی به همه یاد داد که فرماندهی کردن، امر و نهی کردن دیگران نیست بلکه فرماندهی کردن اخلاق، ایمان و دلسوزی می‌خواهد.

جانشین سپاه قدس با اشاره به ورود نیروهای تکفیری جدید به حلب اظهار داشت: در هفته گذشته، 10 هزار نیروی تکفیری تازه نفس وارد حلب شده‌اند و نزدیک به 30 حمله انتحاری به نیروهای مقاومت شده است. در نفربرها دو تن ماده منفجره کار می‌گذارند و آن را به دل مردم می‌فرستند. طی چند روز گذشته در سنگر دیده‌بانی بچه‌های مقاومت موشک کول‌نت شلیک کردند که چند تن از رزمندگان به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا اظهار داشت: هر روز که آمریکایی‌ها در زمینه نظامی شکست می‌خورند، پای میز مذاکره می‌آیند و زمانی که اوضاعشان در میدان نظامی خوب باشد، زیر همه مذاکرات می‌زنند. آمریکایی‌ها سرمایه‌گذاری عظیمی برای این جنگ کرده‌اند و فکر می‌کنند که این جنگ، نبرد پایانی خواهد بود.

قاانی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله امسال سالی تعیین کننده برای این جنگ خواهد بود جنگی که آمریکا سعی کرد با تغییر میدان آن به یمن سرنوشت آن را عوض کند اما موفق نخواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم، از تعدادی از خانواده‌های شهید مدافع حرم و جانبازان مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار