تحقیق دادستانی مونیخ درباره مؤسس فیسبوک به دلیل حذف نکردن مضامین نژادپرستانه

دفتر دادستانی مونیخ تحقیقاتی را علیه "مارک زاکربرگ" به دلیل بی توجهی به پست های نژادپرستانه در فیسبوک آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، دفتر دادستانی مونیخ تحقیقاتی را علیه "مارک زاکربرگ،"برنامه نویس و مؤسس وبگاه شبکه اجتماعی فیسبوک به دلیل بی توجهی به پیام های ارسال شده با مضمون نازی ها و حذف نکردن آنها در این شبکه اجتماعی آغاز کرده است.

بر اساس روزنامه آلمانی "در اشپیگل،" این تحقیقات علیه "شریل سندبرگ،" مدیر ارشد فیسبوک و "ریچارد آلن،" مدیر بخش سیاست اروپا نیز انجام می گیرد.

هر سه این افراد بوسیله "چان جو جان،" وکیل ایالت "بایرن" آلمان به حذف نکردن پست های ارسال شده در فیسبوک با محتوای نژادپرستی، تهدید، خشونت و هولوکاست متهم شدند.

این وکیل با ارسال یک شکایت به دفتر دادستانی مونیخ اعلام کرد بیش از 430 مورد پست توهین آمیز در فیسبوک یافته است که با وجود اینکه آنها را به شرکت گزارش کرده، این پست ها هرگز حذف نشده اند. وی همچنین اعلام کرد فیسبوک از این پست ها چشم پوشی کرده و آنها را بی ضرر خوانده است.

بر اساس روزنامه در اشپیگل، دادستان ها در مونیخ در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع هستند تا شواهدی کافی برای آن پیدا کنند. 

طبق قوانین آلمان، فیسبوک موظف است به محض اطلاع از مضامین نژادپرستانه یا مرتبط با نازی ها، آنها را حذف کند. این درحالیست که فیسبوک اتهامات وارد شده را رد کرد و گفت: هیچ کدام از کارمندان من قانون شکنی نکرده اند. 

دولت آلمان پیشتر تهدید کرده بود اگر وبسایت های رسانه های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر مضامین نژادپرستانه را حذف نکنند، با جریمه های سنگین روبرو می شوند. 

سخنگوی فیسبوک در این خصوص گفت: اتهامات وارد شده بی ارزش است و فیسبوک یا کارکنان آن هیچ کدام از قوانین آلمان را نقض نکرده اند. در فیسبوک هیچ جایی برای نفرت وجود ندارد. ما کار می کنیم که با اظهارات تنفرآمیز بجنگیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار