سقوط بهای نفت به پایین ترین سطح در دو ماه گذشته/ ثبات در بازار طلا

ادامه یافتن اختلافات قدیمی ایران و عربستان سعودی بر سر موضوع نفت، بهای طلای سیاه را به شدت کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با ایجاد تنش های جدید میان عربستان سعودی و ایران، بهای نفت روز جمعه با بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژانویه (10 ماه پیش) همراه بود. معامله کنندگان همچنین از افزایش تعداد سکوهای نفتی آمریکا در هفته گذشته خبر دادند. منابع آگاه در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کردند: اختلافات قدیمی میان ایران و عربستان سعودی باز هم هفته گذشته در نشست اوپک ظاهر شد. ریاض در این نشست اعلام کرد اگر تهران تولید نفت خود را محدود نکند، با افزایش تولید طلای سیاه کاری می کند که بهای آن به شدت سقوط کند.

قرار بود در این نشست در خصوص کاهش تولید نفت پیش از برگزاری نشست رسمی اوپک در 30 نوامبر (10 آذر) گفتگو شود؛ اما اختلافات پیش آمده باعث شد هر دو نوع نفت به پایین ترین سطح از ماه سپتامبر برسد. بهای نفت خام برنت با 77 سنت کاهش (معادل 1.7 درصد) به 45 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 59 سنت کاهش (معادل 1.3 درصد) به 44 دلار و 7 سنت در هر بشکه رسید. این ششمین روز متوالی است که این دو نوع نفت با کاهش همراه بوده اند. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت در آخر هفته با 9 درصد کاهش و بهای نفت خام برنت نیز در آخر هفته با 8 درصد کاهش همراه بود. این بیشترین سطح کاهش هفتگی بهای نفت از ماه ژانویه محسوب می شود.

همچنین شرکت "بیکر هیوز" اعلام کرد تعداد سکوهای نفتی آمریکا در این هفته نیز با افزایش همراه بوده است.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتظار بازار برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده، بهای طلا همچنان با ثبات همراه بود.

نگرانی سرمایه داران از نتایج انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه آمریکا، باعث سقوط بازارهای سهام جهانی شد. با وجود انتشار گزارش کار آمریکا که انتظارها برای افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا را در ماه آینده افزایش داد، ارزش دلار با کاهش همراه بود. 

بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با 0.08 درصد کاهش به 1302.22 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر نیز با حدود 0.1 درصد افزایش به 1304.50 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار