نخست وزیر اسپانیا ترکیب دولت خود را اعلام‌ کرد

«ماریانو راخوی» پس از دیدار با پادشاه «فیلیپ» ششم و معرفی‌ اعضای جدید دولتش به وی، ترکیب دولت جدید خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ال پاییس، «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا پنجشنبه شب پس از دیدار با پادشاه «فیلیپ» ششم و معرفی‌ اعضای جدید دولتش به وی، ترکیب دولت جدید خود را اعلام کرد.

راخوی درست به سبک خود جایی‌ برای غافلگیری های زیادی باقی‌ نگذاشت و روشن ساخت که اولویت دولت جدیدش، بهبود اقتصادی است.

وی در این راستا، «لوییس ده گیندوس» وزیر اقتصاد را در سمت خود حفظ کرد و افزون بر آن، عنان اختیار وزارت صنایع را نیز به وی سپرد.

«ثریا سائنز ده سانتاماریا» معاون نخست وزیر، «کریستوبل مونتورو» وزیر دارایی، «اینیگو مندز ده ویگو» وزیر آموزش و پرورش، «رافائل کاتالا» وزیر دادگستری، «فاطیما بانیئز» وزیر کار و تأمین اجتماعی و «ایسابل گارسیا تخه رینا» وزیر کشاورزی، تغذیه و محیط زیست نیز در سمت های خود ثابت ماندند.

راخوی در همین راستا «آلفونسو داستیس» را وزیر امور خارجه، «آلوارو نادال» را وزیر انرژی، گردشگری و برنامه کاری دیجیتالی، «اینیگو ده لا سرنا» را وزیر عمران، «ماریا دولورس ده کاسپدال» را وزیر دفاع، «خوآن ایگناسیو زوئیدو» را وزیر کشور و «دولورس مونسرات» را وزیر بهداشت، خدمات اجتماعی و برابری منصوب کرد.

تا امروز، «خوسه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر خارجه، «خورخه فرناندز دیاز» وزیر کشور و «پدرو مورنس» وزیر دفاع بودند که راخوی امروز در تماسی به آنها اطلاع داد که در ترکیب جدید دولت نخواهند بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار