یزد؛

شناسایی ساختار های اثر گذار بر بازار

شناخت بازار و كيفيت توليد باید مورد توجه قرار گيرد تا اعتماد بازار و افزايش صادرات را فراهم كند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سید محمد میرمحمدی استاندار يزد گفت: هر اتفاقی مانند وضعيت ساختاری، حمايتی و روش كار كه روی بازار اثر می گذارد بايد شناسايی و در مسير توسعه صادرات استان، نسبت به آن اقدامات مؤثر صورت گيرد.

 میرمحمدی افزود: قابليت های توليد، توسعه صادرات و توانمندی های استان در اين زمينه بررسی و جمع بندی شده و از سوی ديگر، مشكلات و موانع بهره مندی از اين ظرفيت ها نيز  مورد شناسايی قرار گرفته است.

وی گفت: نشست های هم انديشی و تبادل نظری كه بايد برای بيان راهكارها و نيز روابطی كه بايد بين مجموعه سازمانی صادرات كنندگان و توليد كنندگان وجود داشته باشد، تشريح و محورهای حل اين موضوعات نيز  مشخص شده است.

   استاندارادامه داد: بررسی های صورت گرفته، زمينه انجام اقداماتی برای حل مسائل  پيش روی صادرات استان را فراهم آورده و كوشش های خوبی در اين زمينه انجام شده است اما با توجه به وضعيت اقتصادی موجود، نيازمند تداوم و انجام فعاليت های بيشتری در اين راستا هستيم.

وی تصریح کرد: با توجه به اينكه تسهيلات در گدشته با نرخ 28 درصد پرداخت می شد اما امروز به نرخ 18 درصد رسيده است  ولی به دليل مشكلات اقتصادی هنوز نيز مسائلی در زمينه توليد و صادرات وجود دارد.

میرمحمدی خاطر نشان کرد: سازمان توسعه تجارت اگر ارتباطات استانی را به گونه ای تعريف كند كه استان ها مشكلاتی كه با آن روبرو هستند را به صورت تعاملی مطرح و مورد تجزيه و تحليل قرار دهند، می توان اميدوار بود كه با شناخت صورت گرفته اقدامات اثرگذار موفق تری در كشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.