تظاهرات دانشجویان و اساتید دانشگاه ترکیه در استانبول

صدها دانشجو، استاد و اعضای اتحادیه های دانشگاهی ترکیه در برابر دانشگاه استانبول تجمع و به اخراج هزاران نفر از کارکنان بخش آموزش این کشور اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، صدها دانشجو، استاد و اعضای اتحادیه های دانشگاهی ترکیه روز پنجشنبه در حضور پلیس ضد شورش این کشور در برابر دانشگاه استانبول تجمع و به اخراج هزاران نفر از کارکنان بخش آموزش این کشور در پی کودتای نافرجام ماه ژوئیه اعتراض کردند. 

تجمع کنندگان شعار می دادند:«شانه به شانه هم برای مبارزه با فاشیسم» و «با مقاومت راه برای پیروزی باز می شود.»

در میان بیش از 110 هزار نفری که دولت ترکیه بعد از کودتای نافرجام از کار برکنار کرده است 50 هزار استاد دانشگاه، معلم و کارکنان بخش آموزش هستند. کارمندان دولت، قضات، دادستانان و نیروهای پلیس در میان افراد دیگری هستند که اخراج یا تعلیق شده اند. 

این سرکوب باعث نگرانی گروه های حقوق بشر و هم پیمانان ترکیه از کشورهای غربی شده است. 

ترکیه، فتح الله گولن از چهره های اصلی  مخالف دولت را که در تبعیدی خودخواسته در آمریکا زندگی می کند به طراحی این کودتا متهم کرده است. 

«تحسین یشیل دره» رهبر یکی از اتحادیه های کارکنان دانشگاه ها گفت:«ما با دوره ای دشوارتر از کودتا روبرو هستیم. در کشور ما که بنا به شرایط اضطراری در حال تبدیل شدن به حکومتی تک نفره است، همه افرادی که با این روند مخالفند به هدف سرکوب تبدیل می شوند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار