ارومیه؛

برگزاری مانور پدافند زیستی در نقطه صفر مرزی آذربایجان غربی

در راستای آمادگی بیشتر اکیپهای عملیاتی پدافند زیستی ، مانور پدافند زیستی با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته رصد ، آشکارسازی و آزمایشات مولکولی در نقطه صفر مرزی ارومیه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ محمد سلیمی ، مسئول پدافند غیر عامل اداره کل دامپزشکی استان در این زمینه گفت: مانور پدافند غیر عامل در حوزه پدافند زیستی با همکاری اداره کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان غربی ، اداره کل دامپزشکی و اورژانس استان ، بخشداری سرو ، فرماندهی مرزبانی سرو ، اداره کل پایانه ها و ناظر گمرکات استان ، در نقطه صفر مرزی برگزار شد.

سلیمی راد ، تشخیص سریع و دقیق تهدیدات در راستای صیانت از سلامت هموطنان و همچنین جمعیت دامی ، و ارائه راهکارهای لازم در رفع آلودگی را از عوامل مهم و موثر در مصون سازی عنوان کرد و افزود: در صورت بروز حملات زیستی ، با کنترل دقیق عامل «زمان» و «تشخیص دقیق عوامل خطر ساز» ، می توان مانع از بروز و گسترش این عوامل شد.

وی هدف از اجرای این مانور را سنجش سرعت عمل و آمادگی اکیپهای عملیاتی ، در استقرار تجهیزات نمونه برداری و راه انداری آزمایشگاه سیار مولکولی در مناطق دور دست دانست و ادامه داد: با استفاده از این تجهیزات تخصصی ، رصد و آزمایشات بسیار پیشرفته ، درمحل حادثه امکان پذیر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.