مشهد؛

روند رو به رشدی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت:موتور صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان روشن شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا شاهوردی، در جلسه بررسی چالش های فی مابین شرکت های دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی افزود : خوشبختانه موتور صندوق شکوفایی روشن شده است و علی رغم مشکلاتی که در ابتدای راه با آن مواجه بوده ایم، هم اکنون روند رو به رشدی در حال طی شدن است.

وی گفت: طبق اساس نامه، صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی هم امکان استفاده از منابع داخلی را دارد و هم در مواردی می تواند به صورت اهرمی از نظام بانکی کشور استفاده کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در خصوص تسهیلات قابل ارائه به شرکت های دانش بنیان خاطر نشان کرد: هم اکنون لیزینگ و ضمانت نامه در حال پیاده سازی است و بستر لازم برای ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان فراهم شده است.

شاهوردی تاکید کرد: بسته ای از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه گردیده است تا بدین طریق ریسک شرکت ها به حداقل رسیده و ضمانت اجرایی فراهم شود هر چند هم اکنون سیاست بانکی کشور به دنبال درگیر کردن حجم بالای منابع نیست.

وی گفت : تاکنون بانک سینا به عنوان اولین بانک در ٢٨ شعبه استانی فرایندی را برای تسریع ضمانت نامه ها و ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان آغاز کرده است.

در پایان این جلسه، مدیران شرکت های دانش بنیان به بیان دغدغه های خود در استفاده از تسهیلات صندوق پرداختند.

همچنین در ادامه دکتر شاهوردی و هیئت همراه ضمن بازدید از شرکت کاوش صنعت توس در جریان دستاوردهای این مجموعه قرار گرفت.

انتهای پیام//م.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.