گیلان؛

واگذاری هزار سند روستایی در رودسر

هزار سند زمین ، ملک و مستغلات روستایی امروز در واجارگاه رودسر به مردم واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛این اسناد را بنیاد علوی به روستائیان 13 روستا واگذار کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم واگذاری هزار سند روستایی اعلام کرد : اداره ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن از ابتدای امسال تاکنون تعداد 31 هزار فقره سند واگذار کردند و پیش ‌بینی می‌شود 9 هزار سند دیگر تا پایان سال کنونی واگذار شود.

محمد سعیدی کیا به واگذاری 40 هزار سند رایگان تا پایان توسط بنیاد مستضعفان در کشور اشاره کرد و افزود : پیش‌ بینی می‌شود تا 3 سال آینده تعداد 100 هزار سند به مردم واگذار شود.

وی تصریح کرد : افرادی که تاکنون پرونده تشکیل ندادند می‌توانند با مراجعه به بنیاد مستضعفان تشکیل پرونده دهند.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه از پرداخت تسهیلات برای طرح‌ های پرورش ماهیان خاویاری و ماهی در قفس در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد و بیان کرد: تاکنون در گیلان 9 طرح معادل 2 برابر سهم این استان تصویب و اجرا شده است.

محمد سعیدی کیا با اشاره به درخواست امام جمعه کلاچای مبنی بر اجرای اقدامی ماندگار برای اشتغالزایی در این بخش تصریح کرد : قول اجرای یک طرح پرورش ماهی در قفس را در این منطقه می‌دهم.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی تلاش می کند گفت : همت مسوولان برای یافتن افرادی دارای عزم راسخ در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در راستای جلوگیری از هدر رفت سرمایه ‌ها حائز اهمیت است.

استاندار گیلان نیز با اشاره به پرداخت تسهیلات به 480 واحد تولیدی گفت : تمام همت مسئولان در گیلان این است تا رونق را به تولید برگردانند.

محمد علی نجفی با قدردانی از خدمات بنیاد مستضعفان در محرومیت زدایی افزود این بنیاد براساس سفارشات رهبر معظم انقلاب رویکرد جدیدی را در اشتغالزایی آغاز کرده است و برای گیلان این توفیق حاصل شده است تا از این رویکرد جدید بهره بگیرد.

وی با اشاره به اختصاص 500 میلیارد ريال تسهیلات یارانه دار برای اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در گیلان گفت : رودسر با توجه به سواحل متعددی که دارد می تواند از این تسهیلات برای تولید ماهیان خاویاری و ایجاد فرصت‌های شغلی بهره ببرد.

استاندارگیلان با بیان اینکه خاویار گیلان به عنوان ارزشمند ترین برند خاویار ایران و جهان شناخته می‌شود تصریح کرد : در چند دهه‌ گذشته میزان تولید خاویار به شدت کاهش یافته است که امیدواریم با کمک بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی جایگاه ایران و گیلان را در تولید این محصول احیاء کنیم.

محمد علی نجفی گفت : بنیاد مستضعفان در بخش اشتغالزایی با ارائه‌ تسهیلات ارزان قیمت به دولت کمک شایان توجهی کرده است و در گیلان در مرحله‌ اول 200 میلیارد ريال تسهیلات اشتغالزایی روستایی اختصاص داده است.

وی افزود : گیلان در استفاده از این تسهیلات جزء استان‌های پیشرو است و امیدواریم در چندین مرحله تسهیلات بیشتری برای اشتغال جوانان جذب کنیم.

استاندار گیلان گفت : تاکنون320 میلیارد تومان از سهم 470 میلیارد تومانی گیلان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است که جایگاه دوم کشوری دارد.

محمد علی نجفی با بیان اینکه گیلان از نظر بهبود فضای کسب و کار بیش از 3 سال است که رتبه‌ نخست کشور را دارد گفت : این فضا موجب جذب سرمایه گذاران شده است.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.