گزارش/

حزب‌الله برنده دوئل سیاسی کاخ «بعبدا»

با ریاست جمهوری «میشل عون»، مقاومت لبنان پیروزی دیگری را در مقابله با محور سعودی- صهیونیستی رقم زد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت بیش از دو سال از خالی بودن کرسی ریاست جمهوری لبنان، در نهایت «میشل عون» بر این کرسی تکیه زد.

اما انتخاب عون به سمت ریاست کاخ «بعبدا» در بیروت، واکنش های تندی را از سوی واشنگتن و رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دنبال داشت. ژنرال "میشل عون" علاوه بر داشتن سابقه‌ای طولانی در عرصه نظامی لبنان، از متحدان و هم‌پیمانان اصلی حزب الله در این کشور به شمار می‌رود.

حزب الله برنده دوئل سیاسی کاخ «بعبدا»

بدیهی است درکشوری مانند لبنان، که درخط مقدم مبارزه با رژیم بی‌هویت صهیونیستی قرار دارد، انتخاب یک فرد وابسته به محور مقاومت، هیچ گاه به مذاق دشمنان این محور خوش نخواهد آمد.

دلهره‌ای که دشمنان لبنان و مقاومت آن را در قالب عباراتی چون: "نصرالله، پیروز بزرگ انتخابات لبنان" و "نگرانی جدی از موقعیت اسرائیل" منتشر می‌کنند. 

*واکنش رسانه های صهیونیستی به انتخاب میشل عون  
بنابر اعلام شبکه المنار لبنان؛ بر اساس آخرین نظرات رسانه‌های اسرائیلی پس از انتخاب میشل عون به سمت ریاست جمهوری لبنان، یدیعوت آحارونوت عنوان کرد: لبنان بعد از 886 روز، میشل عون را که محبوب حزب الله است به ریاست جمهوری برگزید.

حزب الله برنده دوئل سیاسی کاخ «بعبدا»

یدیعوت آحارونوت نوشت؛ عون در بخشی از سخنانش گفت: ما از هیچ تلاشی برای آزادی سرزمین‌های اشغالی خود دریغ نمی کنیم.
به نقل از شبکه العالم؛ روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در وب سایت خود نوشت: مجلس لبنان میشل عون را که فردی نزدیک به حزب الله است را به عنوان رئیس جمهور برگزید.

*نصرالله، پیروز بزرگ انتخابات لبنان
وب سایت ان آر جی نوشت: میشل عون هم پیمان حزب الله به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شد. تبریک و حمایت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان از ابتدای انتخاب عون، بیانگر آن است که نصرالله با یک پیروزی بزرگ از انتخابات ریاست جمهوری لبنان خارج خواهد شد.

حزب الله برنده دوئل سیاسی کاخ «بعبدا»

اما رسانه "والاه العبری" اعلام کرد؛ رسیدن عون به ریاست جمهوری بیانگر پیروزی قابل توجه محور مورد پشتیبانی ایران در مقابله با محور مورد حمایت سعودی، پیرامون آینده لبنان است.
این رسانه صهیونیستی افزود: پذیرش عون از سوی حریری نشانگر نوعی از اعتراف به برتری هم‌پیمانان ایران در لبنان است.

*نصرالله: ما به میشل عون اعتماد داریم

حزب الله برنده دوئل سیاسی کاخ «بعبدا»

به نقل از شبکه المنار ، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان طی مراسمی که روز جمعه (4 نوامبر2016) به مناسبت بزرگداشت "حاج مصطفی شحاده" فرمانده شهید حزب الله برگزار شده بود، تاکید کرد:  میان حزب الله و "میشل عون" رئیس جمهور لبنان، رابطه‌ای برمبنای اعتماد کامل است. مامطمئن هستیم کسی در قصر بعبدا حضور دارد که فرمانده‌، شجاع و چون کوه استوار است.

وی افزود: ما به میشل عون اعتماد داریم و او برای ما، مردی صادق، شفاف، مستقل و ملی‌گرا است.


*واکنش کاخ سفید به انتخاب میشل عون

شبکه العالم در وب سایت خود نوشت: ایالات متحده در بیانیه روز دوشنبه خود که با احتیاط فراوانی همراه بود، انتخاب میشل عون به سمت ریاست جمهوری لبنان را با لحن سردی به مردم این کشور تبریک گفت.    
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود به عبارت "تبریک به ملت لبنان" اکتفا کرد و این انتخاب را «شکل گیری فرصتی برای تعامل دوباره با موسسات حکومتی و کار برای ساخت آینده و برقراری رفاه بیشتر برای تمامی شهروندان لبنانی» برشمرد.

*نگرانی واشنگتن از حضور حزب الله در صحنه سیاسی لبنان
اما «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود، از حمایت پیشتازانه حزب الله درخصوص رئیس جمهور جدید لبنان به شدت انتقاد کرد. کربی گفت: ما درک می کنیم که این گونه پشتیبانی‌ها از جانب حزب الله دریافت می‌شود.

حزب الله برنده دوئل سیاسی کاخ «بعبدا»


*کربی: ایفای نقش حزب الله در لبنان، نتیجه دلخواه ما نیست
العالم تصریح کرد؛ سخنگوی آمریکایی در واکنش به سوالی مبنی بر احتمال ایفای نقش بزرگتر حزب الله در حکومت لبنان، گفت: بالطبع این نتیجه دلخواهی نیست که مشاهده می‌شود. جان کری وزیر خارجه کاخ سفید 10 روزقبل پیرامون تساوی حقوق میان طوائف لبنانی که اجازه آمدن عون را به ریاست جمهوری دادند، روندی از شُبهه را آغاز کرد.

این در حالی است که بان‎کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه انتخاب میشل عون را به ریاست جمهوری لبنان تبریک گفت و وی را به تشکیل بلافاصله حکومت جدیدی دعوت کرد. بیش از دو سال است که منصب ریاست جمهوری لبنان، با مداخله مستقیم یکی از دولت‌های حاشیه خلیج فارس خالی مانده است.


*ریاست جمهوری عون، موجب اقتدار حزب الله در لبنان خواهد شد 


حزب الله برنده دوئل سیاسی کاخ «بعبدا»

«رضا کلهر» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون انتخاب میشل عون به سمت ریاست جمهوری لبنان و واکنش های تند آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: روشن است که آمریکا و متحدانش باید از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری لبنان ناراضی باشند، لذا تکیه میشل عون بر کرسی ریاست جمهوری این کشور به عنوان یکی از متحدان حزب الله، به طور طبیعی سبب نگرانی غرب می‌شود.

وی با بیان این که در آینده‌ای نه چندان دور، نتایج این انتخاب در لبنان و منطقه کاملا مشهود خواهد بود، تصریح کرد: به طور قطع لبنان به سمت یک هم‌گرایی میان شیعیان، مسیحیت و اهل سنت پیش خواهد رفت که این وضعیت بی شک به نفع رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

کلهر با اشاره به این که متضرر شدن اسرائیل از انتخاب عون، آمریکا را تحت فشار قرار داده است، گفت: از سوی دیگر همکاری میشل عون با بشار اسد به عنوان یکی از جریان‌های محور مقاومت در منطقه، هیچ‌گاه برای عربستان و آمریکا مطلوب نخواهد بود.
 
وی درخصوص پیامدهای انتخاب میشل عون برای آینده لبنان و حزب الله، تاکید کرد: حضور عون در سمت ریاست جمهوری لبنان، موجب اقتدار بیشتر حزب الله و مقاومت در درون این کشور خواهد شد که این آینده خوش، سبب نارضایتی کاخ سفید و هم پیمانانش می‌شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت: در حوزه ریاست جمهوری لبنان انتخاب خوبی صورت گرفته است، لذا جریان مقاومت در این کشور باید هوشیارانه عمل کرده و از این فرصت به بهترین شکل استفاده کند.
 

حزب الله برنده دوئل سیاسی کاخ «بعبدا»


اکنون با حضور عون در کاخ ریاست جمهوری بیروت، بار دیگر دشمنان مقاومت طعم تلخ یک ناکامی بزرگ را چشیدند. شکستی که از جنس همان مقاومت 33 روزه فرزندان لبنان و مقاومت در برابر تجاوز رژیم اشغال‌گر قدس بود، اما این‌‌بار درعرصه سیاسی به وقوع پیوست.

حزب الله برنده دوئل سیاسی کاخ «بعبدا»

در شرایط حساس فعلی که منطقه غرب آسیا با تروریست‌های وهابی- صهیونی زائیده واشنگتن و ریاض مواجه است، بی شک انتخاب میشل عون به ریاست جمهوری لبنان، ضربه‌ مهلک دیگری را بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار