مشهد؛

تشکیل کارگروه فرهنگی، آموزشی و گردشگری میراث فرهنگی مشهد - هرات

به مسئولیت حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، کارگروه فرهنگی، آموزشی و گردشگری میراث فرهنگی مشهد - هرات تشکیل شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در راستای سفر مدیرات استانی خراسان رضوی به هرات افغانستان، به منظور گسترش همکاری‌های فی مابین مشهد- هرات سه کارگروه تشکیل شده است که مسئولیت کارگروه فرهنگی، آموزشی و گردشگری برعهده مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی است.

در ادامه برنامه های سفر استاندار خراسان رضوی به هرات افغانستان، بیانیه همکاری بین طرفین به امضا رسید. این بیانیه به صورت مشخص و عملیاتی در حوزهای اقتصادی، علمی، فرهنکی، کردشکری و امنیتی می پردازد.

در کارگروه فرهنگی، آموزشی و گردشگری توجه به گردشگری سلامت، آمادگی همکاری میراث فرهنگی در بحث ایجاد دپارتمان باستان شناسان و گردشگری هرات،نمایشگاه هرات، تشکیل تور مشهد هرات برای اینکه شهر مشهد به عنوان پایگاهی برای جذب توریست‌های خارجی دو کشور مورد استفاده قرار گیرند در این سفر برنامه ریزی شده است.

میراث فرهنگی خراسان رضوی در بخش گردشگری سلامت نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی خراسان رضوی در هرات افغانستان حضور فعال و گسترده ای داشت.

بازدید اعضا از آثار تاریخی هرات و موزه هرات و بیانیه مشترک بین دو استان هرات و خراسان رضوی از دیگر دستاوردهای این سفر بوده است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.