همدان؛

مجوز باشگاه های کوهنوردی باطل است

آیین نامه باشگاه های کوهنوردی مورد تایید وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

مجوز باشگاه های کوهنوردی باطل استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا گوهری با بیان اینکه باشگاه های کوهنوردی تا سال 93 و گروه های کوهنوردی تا 5ماه پیش دارای مجوز بودند گفت:
با مباحث مطرح شده بین فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و وزارت ورزش و جوانان مشخص شد ((گروه کوهنوردی)) تعریف مشخصی در تشکیلات ورزشی ندارد.

وی افزود: با گذشت سه سال آیین نامه باشگاه های کوهنوردی از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد تایید قرار گرفت و در نتیجه شهریور ماه امسال این آیین نامه از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کوهنوردی ابلاغ شد.

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر باشگاه های کوهنوردی در دو بخش کوهپیمایی و کوهنوردی و همچنین بخش صعودهای ورزشی می توانند ثبت شوند اظهار داشت:باشگاه های کوهپیمایی و کوهنوردی می توانند در بخش غارنوردی و دره نوردی زیرمجموعه داشته باشند و باشگاه های صعودهای ورزشی می توانند در بخش سنگنوردی داخل سالن، یخ نوردی و درای تولینگ و همچنین کوهنوردی با اسکی دارای زیر مجموعه باشند.

وی افزود: امیدواریم با تفویض اختیار از سوی سازمان ورزش و جوانان به هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بتوان مشکلات موجود در ثبت و دریافت مجوز باشگاه های کوهنوردی را برطرف کرد.

گوهری با بیان اینکه طبق نامه ی ابلاغ شده فدراسیون کوهنوردی، از ابتدای مهر تا آخر آبان ماه تمام مجوزهای قبلی باطل اعلام شد گفت:فدراسیون کوهنوردی این دو ماه را فرصتی اعلام کرد تا باشگاه ها به دنبال ثبت و دریافت مجوز جدید با موارد ابلاغ شده باشند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر باشگاهی در طول این دو ماه اقدام به گرفتن مجوز جدید نکند اجازه فعالیت بصورت قانونی را نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.