آغاز کمپین «من بدون تنباکو» در فرانسه

وزارت بهداشت فرانسه برای تشویق مردم به ترک سیگار، کمپین «من بدون تنباکو» را راه‌اندازی کرد.

آغاز کمپین «ماه بدون تنباکو» در فرانسه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لُکال، فرانسه سه‌شنبه یک «ماه بدون تنباکو» را به منظور تشویق سیگاری‌ها برای ترک سیگار آغاز کرد. حتی برای کسانی که تصمیم می‌گیرند سیگار را ترک کنند جوایز مالی در نظر گرفته می‌شود.

این کمپین اوایل اکتبر راه‌اندازی شد و با نام‌های «من بدون تنباکو» و «یک ماه بدون سیگار» شناخته می‌شود. وزارت بهداشت فرانسه سالانه هزینه برچسب‌های نیکوتین (راه‌حلی برای ترک سیگار) به ارزش 150 یورو را به سیگاری‌ها پرداخت می‌کند. با اینکه این موضوع برای جوانان مطرح شده است، افرادی که بیمار یا فقیر هستند نیز سالانه 50 یورو دریافت می‌کنند.

بنابراین اگر سیگاری‌ها تصمیم بگیرند سیگار را ترک کنند، سالانه 100 یورو بیشتر، بعلاوه پول ذخیره شده در پی حذف سیگار به دست می‌آورند. سیگاری‌ها برای دریافت این مبلغ باید نسخه درمانی خود را که از سوی یک دکتر، پرستار یا دندانپزشک به مسئولان مربوطه ارائه دهند. 

بنابر گزارش وزارت بهداشت فرانسه، تاکنون 110 هزار نفر در سایت رسمی کمپین مذکور ثبت نام کرده‌اند.

در این وب‌سایت شما می‌توانید هزینه درمان را محاسبه و مراکز درمانی موجود در منطقه خود را بیابید. این کمپین به دنبال راه‌اندازی یک کمپین مشابه در انگلیس، راه‌اندازی شد.

مقامات پاریس همچنین جریمه انداختن ته سیگار به خیابان را دو برابر کردند (75 دلار). سالانه 350 تن ته سیگار از خیابان‌های پاریس جمع می‌شود.

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد 13 میلیون نفر هنوز در این کشور سیگار می‌کشند. وی همچنین گفت اعتیاد به سیگار به مرگ 78 هزار نفر منجر می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار